*කාන්තාවන්ගේ ආත්ම වටිනාකම සහ අභිලාෂයන් කෙරෙහි සමාජ මාධ්යවල බලපෑම.*
සමාජ මාධ්ය වර්තමාන ජීවිතයේ අත්යවශ්ය අංගයක් බවට පත්ව ඇති අතර, පුද්ගලයන් තමන් මෙන්ම තම අභිලාෂයන් වටහා ගන්නා ආකාරය හැඩගස්වා තිබේ. Instagram, TikTok සහ Facebook වැනි සමාජ මාධ්ය වේදිකා ස්වයං ප්රකාශනය සහ ජාලකරණය සඳහා අවස්ථා ලබා දෙන අතර, ඒවා විශේෂයෙන් කාන්තාවන් සඳහා අභියෝග ද මතු කරයි. මෙම වේදිකාවල පවතින සංක්ෂිප්ත අන්තර්ගතය, සමාජ අපේක්ෂාවන් සහ රූපලාවන්ය ප්රමිතීන් කාන්තාවන්ගේ ආත්ම වටිනාකම සහ අභිලාෂයන් කෙරෙහි සැළකිය යුතු ලෙස බලපායි.වර්තමානයේ වාර්තාවන සිදුවීමවලින් ඒ පිළිබදව මනාව පසක් වේ.
කාන්තාවන්ගේ ආත්ම වටිනාකම් සඳහා සමාජ මාධ්ය විවිධාකාරයෙන් බලපෑම් කරයි. යථාර්ථයක් නොවන රූපලාවන්ය ප්රමිතීන් එලෙස කාන්තාවන්ගේ ආත්ම වටිනාකමට බලපෑම් කරන එක් ආකාරයකි.සමාජ මාධ්ය බොහෝ විට සුන්දරත්වයේ පරමාදර්ශී රූප නිරූපණය කරන අතර, කාන්තාවන්ට බලපෑම් කරන්නන්, කීර්තිමත් පුද්ගලයින් සහ සංස්කරණය කරන ලද ඡායාරූප සමඟ සංසන්දනය කිරීම සිදු කරයි. පෙරහන් සහ සංස්කරණ යෙදුම් බහුලව භාවිතා කිරීම අත් කරගත නොහැකි ප්රමිතියක් නිර්මාණය කරයි. බොහෝ කාන්තාවන්ට ඔවුන්ගේ ස්වාභාවික පෙනුම ගැන අතෘප්තිමත් හැඟීමක් මෙතුළින් ඇති කරයි. අධික සමාජ මාධ්ය භාවිතය ශරීර ප්රතිරූපය පිළිබඳ ගැටළු, කාංසාව සහ අඩු ආත්ම අභිමානය සමඟ සම්බන්ධ වී ඇති බව අධ්යයනයන් විසින් සොයාගෙන ඇත. සමේ පැහැය වඩාත් සුදු කර ගැනීම සඳහා වන අහිතකර නිෂ්පාදන වෙත කාන්තාවන් යොමු වන්නේ ඔවුන්ගේ සැබෑ පැහැය නිසා ඔවුන් සමාජයේ අවතක්සේරුවට ලක් වේ යැයි බියෙනි. එම හැඟීම ඔවුන් තුළ නිර්මාණය කර ඇත්තේ සම සුදු කර ගැනීම සඳහා ආලේපන අළෙවි කරන සමාගම්වලින් සමාජ මාධ්යවල ප්රචාරණය කරන වෙළද දැන්වීම් හරහා ය.
තවද සමාජ මාධ්ය පළ කිරීම්වල කැමැත්ත සහ අදහස් හුවමාරු කීරීම බොහෝ කාන්තාවන් සඳහා ආත්ම-වටිනාකමේ මිනුමක් බවට පත්විය හැකිය.
එමෙන් ම කාන්තාවන් බොහෝ විට මාර්ගගත හිරිහැර හා ශාරීරික අවතක්සේරුවට ලක් වේ. සෘණාත්මක අදහස් සහ සයිබර් හිරිහැර කිරීම ගැඹුරු මානසික බලපෑමක් ඇති කළ හැකි අතර, එය ස්වයං සැකයට, මානසික අවපීඩනයට සහ ස්වයං-වටිනාකම පිළිබඳ අඩු හැඟීමකට මග පාදයි.මුහුණු පොත හරහා මේ ආකාරයෙන් සිදුවන අපහාස කිරීම් නිසා තරුණියන් සියදිවි නසා ගැනීම්වලට පවා පෙළඹී ඇති ආකාරය මෑතකාලීන සිදුවීම්වලින් වාර්තා වේ.
සමාජ මාධ්ය හරහා කාන්තාවන්ට අභියෝග තිබියදීත් බලගැන්වීම සඳහා වේදිකාවක් ලෙසද ඒවා ක්රියාත්මක වේ. බොහෝ කාන්තාවන් ව්යවසායකයින්, බලපෑම් කරන්නන්, ක්රියාකාරීන් සහ වෘත්තිකයන් ලෙස වෘත්තීන් ගොඩනැගීමට සමාජ මාධ්ය භාවිතා කර ඇත. LinkedIn වැනි වේදිකා ජාලකරණ අවස්ථා සපයන අතර, Instagram සහ TikTok කාන්තාවන්ට ඔවුන්ගේ දක්ෂතා ප්රදර්ශනය කිරීමට සහ ව්යාපාර ගොඩනැගීමට ඉඩ සලසා තිබේ.කේක් නිර්මාණය කරන,මැහුම් ගෙතුම් කරන කාන්තාවන් තම ව්යාපාර සඳහා සමාජ මාධ්ය හරහා ඉහළ වෙළදපලක් නිර්මාණය කරගෙන තිබේ.ඔවුන් තම නිෂ්පාදන මාර්ගගත ක්රමය යොදාගෙන පාරිභෝගිකයන් වෙත සමීප කරයි.
සමාජ මාධ්ය, කාන්තාවන්ට කාන්තා ප්රධාන විධායක නිලධාරීන්ගේ සිට ස්ත්රී පුරුෂ සමානාත්මතාවය වෙනුවෙන් පෙනී සිටින ක්රියාකාරීන් දක්වා පුළුල් පරාසයක ආදර්ශ නිරාවරණය කරයි.වෘත්තීය අභිලාෂයන් කෙරෙහි සමාජ මාධ්යවල බලපෑම රඳා පවතින්නේ විවිධ ක්ෂේත්රවල කාන්තාවන්ගේ නියෝජනය මත ය.Instagram, TikTok සහ Facebook වැනි සමාජ මාධ්ය වේදිකා ස්ත්රී පුරුෂ සමානාත්මතාවය, සේවා ස්ථාන අයිතිවාසිකම් සහ කාන්තා නියෝජනය වෙනුවෙන් පෙනී සිටීමේදී කාන්තා හඬ පුළුල් කර තිබේ. #MeToo සහ #BodyPositivity වැනි ව්යාපාර කාන්තාවන්ගේ ඒකාකෘතිවලට අභියෝග කිරීමට සහ ඔවුන්ගේ පෞද්ගලික සහ වෘත්තීය ජීවිතයේ බාධක බිඳ දැමීමට බලය ලබා දී ඇත.
සමාජ මාධ්ය කාන්තාවන්ගේ ස්වයං-වටිනාකම සහ අභිලාෂයන් කෙරෙහි ධනාත්මක බලපෑමක් ඇති කරන බව සහතික කිරීම සඳහා ස්වයං-ආදරය, අධ්යාපනික වර්ධනයට දායකවන අන්තර්ගතයන් සිදුකරන නිර්මාණකරුවන් අනුගමනය කිරීම,සමාජ මාධ්ය බොහෝ විට මිනිසුන්ගේ ජීවිතයේ කැපී පෙනෙන අවස්ථා පමණක් ප්රදර්ශනය කරන බව තේරුම් ගැනීමෙන් සංසන්දනය සීමා කිරීම සහ නව කුසලතා ඉගෙනීම සහ ජාලකරණය වැනි පුද්ගලික අවශ්යතා සහ වෘත්තීය සංවර්ධනය සඳහා සමාජ මාධ්ය භාවිතය අත්යවශය වේ.
සමාජ මාධ්ය කාන්තාවන්ගේ ස්වයං-වටිනාකම සහ අභිලාෂයන් කෙරෙහි ධනාත්මක සහ ඍණාත්මක බලපෑම් ඇති කරයි. එය යථාර්ථවාදී නොවන ප්රමිතීන් සහ කාන්තවන් තුළ මානසික පීඩනය නිර්මාණය කළ හැකි වුවද, එය වෘත්තීය වර්ධනය, බලගැන්වීම සහ උපදේශනය සඳහා අවස්ථා ද ලබා දෙයි.නිසි අයුරින් සමාජ මාධ්ය භාවිතයට මාර්ගෝපදේශ ලබා දීමෙන් සහ ඉගෙනීමට මෙන්ම සම්බන්ධතා පවත්වා ගැනීමට මෙවලමක් ලෙස සමාජ මාධ්ය භාවිතා කිරීමෙන්, කාන්තාවන්ට තම ආත්ම විශ්වාසය සහ අභිලාෂයන්වලට හානියක් සිදු නොවන ආකාරයෙන් මෙම වේදිකාවල සැරිසැරීමට හැකිය.