Friday, April 4, 2025

නව තාක්ෂණය හා දරිද්‍රතාවය


 නව තාක්ෂණය හා දරිද්‍රතාවය


තාක්ෂණය යනු මනුෂ්‍යයාගේ මානසික ශක්තිය හා දක්ෂතා මඟින් ස්වාභාවික විකිරණ, සම්පත් සහ කුසලතා යොදාගෙන ක්‍රමවේද හඳුනා ගැනීම, සංවර්ධනය කිරීම සහ යොදා ගැනීමේ ක්‍රියාවලියකි. එම ක්‍රියාවලිය, පරිසරය, සමාජය, ආර්ථිකය, සහ ජීවිතයන්ගේ ගුණාත්මකතාව වෙනස් කිරීම සඳහා මනුෂ්‍යයා විසින් නිර්මාණය කරන ආකෘති තුළ පවති. තාක්ෂණය, වෘත්තීය  ආර්ථික, සෞඛ්‍යසහ සමාජ කුසලතා යන සකලවිධ ක්ෂේත්‍ර වර්ධනය කිරීම සඳහා මූලික සහ මහා පරිමාණයෙන් අත්පොත් සපයයි.


දුප්පත්කම යනු, ආදායම් නොමැතිව ජීවිතය ගත කිරීමේ තත්ත්වයකි. එය සම්පත් අහිමිකිරීම, සෞඛ්‍ය සේවා අඩුකිරීම, අධ්‍යාපනයේ අවස්ථා අඩුවීම, සහ සමාජයේ වැලැක්වී සිටීම මගින් සිදුවන අභියෝගය ලෙසට යොදාගත හැකිය. ලෝකයේ කෙරෙන වාර්තා අනුව, දුප්පත්කම සාමාන්‍යයෙන් පරිසර හා සමාජ පද්ධති මත පදනම් වන අතර, එම තත්වය බහුල වශයෙන් අඩු ආදායම් සහිත පිරිස සහ මූලික සේවා නොලබන පිරිස අතුරින් පවතියි. 

මෙකී ආර්ථිකමය  පීඩනය ශ්‍රී ලංකාව තුළ නම් දේශපාලනය ,දළ දේශීය නිෂ්පාදනය,විරැකියාව සහ ඒක පුද්ගල ආදායම මත රඳා පවතී.


වර්තමානයේ පවතින නව තාක්ෂණික ප්‍රවණතාගත් කල 3D මුද්‍රණය, නිවසේ සිට වැඩ කිරීම, අන්තර්ජාලය මඟින් භාෂා පරිවර්තන, රොබෝ සහ ක්ෂේමයන්හි දියුණුව, ක්ලවුඩ් තාක්ෂණය,දත්ත විශ්ලේෂණ, කෘතිම බුද්ධිය, සහ අන්තර්ජාල සේවා (IoT) ආදී වශයෙන් ප්‍රවණතා දීර්ඝව විකාශනය වෙමින් පවති. මෙම තාක්ෂණයන් මගින් පරිසරයේ ඇති බහුල අවශ්‍යතා හා සංකීර්ණ ගැටලුවලට නව විසඳුම් සපයමින් ජනතාවට වඩාත් සමෘද්ධිමත් ලෙස ජීවත් වීමට අවස්ථා සලසයි.


තාක්ෂණික ප්‍රවණතා හා අන්තර්ජාලය දුප්පත්කම අඩු කිරීමට දායක වන්නේ කෙසේද?


නව තාක්ෂණික ප්‍රවණතා සහ අන්තර්ජාලය, දුප්පත්කම අඩු කිරීමට සහ අයගේ ජීවිත මට්ටම උසස් කිරීමට සවිමත් පදනමක් සපයයි. මෙම ක්‍රම මඟින් වඩාත් පහසු, කාර්යක්ෂම හා සාර්ථක ක්‍රමවේදයන් ව්‍යාපාරික, අධ්‍යාපන, සෞඛ්‍ය, හා සමාජ ක්ෂේත්‍රයන් සඳහා සම්පාදනය කරන අතර, එය මිනිසුන්ට නව අවස්ථා සහ අදායම් ලබා දීමට ඉඩ සලසයි.එමගින් ග්‍රාමීය දුප්පත් ජනතාවගේ ආර්ථික මට්ටම බෙහෙවින් උසස් කළ හැකිය.


*අධ්‍යාපන සහ පුහුණුව*


අන්තර්ජාලය සහ නව තාක්ෂණ මඟින්, දුරස්ථ අධ්‍යාපන හා පුහුණුව ලබා දීමේ අවස්ථා විවෘත කරයි.අධ්‍යාපනයෙන් කඩා වැටුණු  පිරිසකට විශේෂයෙන් අඩු සම්පත් ඇති පිරිසට අන්තර්ජාලය මඟින් අලුත් කුසලතා, විවිධ වෘත්තීය කුසලතා සහ අධ්‍යාපනික ක්‍රමවේද ඉගෙන ගැනීමට හැකි වන අතර, අලුත් වෘත්තීය අවස්ථා ද ලබා ගැනීමට හැකි වේ.වර්තමානයේදී විශ්ව විද්‍යාල සිසුන් පවා අන්තර්ජාලය ඔස්සේ online පන්ති සිදු කරනු ලබයි.තවද මහා පරිමාණ උපකාරක පන්ති ගුරුවරුන් පවා දිවයිනටම online හෙවත් මාර්ගත ආකාරයෙන් ඉගැන්වීම් සිදුකරයි.


*ව්‍යාපාරික වර්ධනය සහ ස්වයං රැකියා*


අන්තර්ජාලය සහ නව තාක්ෂණයන් මඟින්, කුඩා ව්‍යාපාර සහ ස්වයං රැකියා ආරම්භ කිරීමේ සහ පවත්වා ගැනීමේ හැකියාව සලසයි. අන්තර්ජාල වෙළඳාම, ඩිජිටල් ගනුදෙනු, මෘදුකාංග නිර්මාණය මගෙන් අලුත් දියුණුවක් ලබා දීම තුළ පසුබැසී සිටින ජනතාවට නව ව්‍යාපාරික අවස්ථා ලබා දීමට සහ ආදායම වැඩි කිරීමට මඟ පෙන්විය හැකිය.තමා සතු  නිර්මාණාත්මක හැකියා වර්ධනය කර ගනිමින් එම නිර්මාණ අන්තර්ජාලය ඔස්සේ විකිණීමට වර්තමානයේ අවකාශය ඇත.ඒ සඳහා විවිධාකාරයේ යෙදවුම්ද වර්තමාන නිර්මාණය වී ඇත.ඒ පිළිබඳ පුළුල් දැනුමක් ජනතාව වෙත ලබාදීම අපගේ වගකීමකි.


*සෞඛ්‍ය සේවා*


අන්තර්ජාලය මඟින් දුරස්ථ සෞඛ්‍ය සේවාවන්, වෛද්‍ය උපදෙස්, කෘතිම බුද්ධිය, සහ දත්ත විශ්ලේෂණය මඟින්, සෞඛ්‍ය සත්කාර ලබා ගැනීමට සහ අයගේ සෞඛ්‍ය තත්ත්වය පාලනය කිරීමට වඩාත් පහසුකම් සලසයි. මෙයින්, සෞඛ්‍ය පහසුකම් නොමැති හෝ අඩු ප්‍රවේශයකින් පවතින පිරිසට සාමූහික ලෙස සෞඛ්‍ය සේවා ලබා දීමට හැකියාව ඇත.


*දුරස්ථ වැඩ කිරීම සහ ආදායම් ගතිකතා*


දුරස්ථ වැඩ කිරීම, නව තාක්ෂණික කුසලතා සහ අන්තර්ජාලය මඟින් බොහෝ පිරිසට කාර්යයන් ලබා දීමට සහ ආදායම් කුටිය තුළ වැඩි කාර්යය සමතුලිතතාවයක් ඇති කරයි. එමෙන්ම, දුප්පත්  සමාජයන් සඳහා මේවා වැඩි ආදායම් අවස්ථා සලසයි.


ඉහත සඳහන් කරුණු අනුව, නව තාක්ෂණ සහ අන්තර්ජාලය, දුප්පත්කම අඩු කිරීම සඳහා විශාල සහ ඉතා ප්‍රතිඵලදායක මඟ පෙන්වයි. දුප්පත්කම පාලනය කිරීමේදී අධ්‍යාපන, වෘත්තීය කුසලතා, ව්‍යාපාරික, සහ සෞඛ්‍ය සේවා වශයෙන් මූලික ක්‍රමවේදයන් භාවිතා කිරීමෙන්, තාක්ෂණය සමාජයක දුප්පත්කම අඩු කිරීමේ ක්‍රියාන්විතය යතෝක්ත කළ හැකිය.

දිරිය ඇති අයට සවිය ලබාදීම සවියේ  අරමුණයි.එකී අරමුණු සාක්ෂාත් කර ගැනීමට තාක්ෂණය බෙහෙවින් උපකාරීවේ.

ලෝකයේ දරිද්‍රතාවය මඟහැරිය හැකිද ?

 ලෝකයේ දරිද්‍රතාවය මඟහැරිය හැකිද ? ලෝකයේ දරිද්‍රතාවය (ආර්ථික දුප්පත්භාවය) තුරන් කිරීම සාපේක්ෂව අභියෝගාත්මක කාර්යයක් වේ.නමුත් එය කිසිදා නොසැල...