Thursday, December 28, 2023

හිතන දේ හැබෑ කරන විශ්වයේ නීතිය


 අද කතා කරන්නේ “The Secret” කියන පොතෙන් වගේම චිත්‍රපටයෙන් ලෝකයේ  ගොඩක් ප්‍රසිද්ධ වෙච්ච ආකාර්ෂණ නියමය ගැනයි.

වෙන වෙන කාරණා වලදී වගේ මෙන් නොව  අපේ ජාතිය, ආගම, වයස් භේද කියන කිසිදෙයක් අදාළ නොවී අපි හැමෝම මේ විශ්වය පාලනය කරන නීති වලට යටත් වෙනවා. ඒ කියන්නෙ රට රටවල පොත් පත්වල ලියවිලා තියෙන නීති නම් නෙමෙයි. මේ සමස්ථ විශ්වයම පාලනය කෙරෙන අපිට ඇහැට නොපෙනෙන ආධ්‍යාත්මික නීති සමුදායන්. මේ දේවල් විශ්වාස කරන අය වගේම නොකරන අයත් ඇති. හැබැයි ඒ කිසිම කාරණයක් මේ විශ්වීය නීතීන්ට අදාළ නැහැ. කාටත් එක වගේම තමයි. ඉතින් මෙන්න මේ විශ්වය පාලනය කරන නීති අතරේ එක නීතියක් තමයි මේ කතා කරන්න යන Law of Attraction කියන්නෙ. අනිත් විශ්වීය නීති වගේ නෙමෙයි, මෙන්න මේ නීතිය ටිකක් ගැඹුරින් හැදෑරුවොත් අපිට විශ්වයෙන් දේවල් ලබාගන්න පුළුවන්. සිතූ පැතූ සම්පත් දෙන මැජික් එකක් නම් නෙමෙයි, Law of Attraction කියන්නෙ අපි හිතන පතන, විශ්වයට මුදාහරින දේවල් අනුව අපේ ජීවිතේට ලැබෙන දේවල් ගැන කියවෙන සිද්ධාන්තයක්. 

මේ Law of Attraction කියන සිද්ධාන්තයේ හැබෑ ගැඹුර දන්න, මේ සිද්ධාන්තය අපේ එදිනෙදා ජීවිතේට කොයිතරම් නම් බලපානවද කියල දන්න පිරිස මේ ලෝකෙ බොහොම අඩුයි. හැබැයි දැනගෙන හිටියොත් අපි හැමෝටම ලොකු ප්‍රයෝජනයක් තියෙන කාරණාවක් තමයි මෙය. කෙසේ හෝ දැනගෙන හෝ නැතුව අපි ජීවිතේ ගෙවන හැම තප්පරයකදිම අපි සජීවී කාන්දම් වගේ විශ්වයට නිකුත් කරන සිතුවිලි, ක්‍රියාවන් වල හොඳ හෝ නරක ප්‍රතිඵ​ල ආකර්ෂණය කර ගන්නවා. මෙය ටිකක් බුදු දහමේ උගන්වන හේතු ඵල වාදයටත් සමානයි. හැබැයි ඊට වඩා ටිකක් වෙනස්. මේ හේතු ඵල වාදයට මීට වඩා හුඟාක් සමීප කාරණාවක් විශ්වීය නීති යටතේ Law of Cause and Effect කියලා සාකච්ඡා වෙනවා. හේතු ඵල වාදයේදී ක්‍රියාවට නොනැගුණු සිතුවිලි වැටෙන්නෙ අවිඥප්ති කාර්ම ඝණයට. හැබැයි මේ Law of Attraction කියන විශ්වීය නීතියේදී සිතුවිලි පවා අපිට හොඳ නරක ආකර්ෂණය කරන්න බලපානවා. 

ඉතිහාසය 

Law of Attraction කියන්නෙ ඉතිහාසය පුරාවට හුඟක් අයගේ ජීවිත ආලෝකමත් කරපු නීතියක්. වසර දහස් ගා​ණකට කලින් මේ විශ්වීය නීතිය ගැන මනුස්ස වර්ගයාට උගන්නපු පළමු ශාස්තෘවරයා විදිහට සැලකෙන්නෙ බුදුරජාණන් වහන්සේ. උන්වහන්සේගේ ඉගැන්වීම අනුව අපි හිතන පතන දේවල් අනුව අපි ගතකරන ජීවිතය තීරණය වෙනවා. මේ සංකල්පය බටහිර සංස්කෘතියට පැමිණීමත් එක්ක “Karma” (කර්ම) කියන කාරණාව සංකල්පයක් විදිහට මුළු ලෝකෙම ප්‍රචලිත වෙනවා. ඒ වගේම ශුද්ධ වූ බයිබලයේ ‘As a man thinketh in his heart so is he’ කියල සඳහන් වෙන වාක්‍යයෙන් කියවෙන්නෙත් මේ සංකල්පයට හුඟාක් ලඟින් යන අදහසක්. එහෙම බැලුවම ආගමික ශාස්තෘන් හුඟක් දෙනෙකුත් අනුමත කරපු දෙයක් මේ විශ්වයේ ආකර්ෂණ නීතිය කියන්නෙ. 

කලිනුත් කිව්වා වගේ මේ Law of Attraction කියන නීතියේදී වෙන්නෙ අපි හිතන දේ, අපි ක්‍රියාකරන විදිහ කියන කාරණා විශ්වයට මුදාහැරෙන එකයි. එහෙම මුදාහැරෙන දේවල් වල සංඛ්‍යාතයන්ට ගැලපෙන දේවල් තමයි විශ්වයෙන් අපිට පෙරලා ලැබෙන්නෙ.  සුභවාදී ආකල්ප, ක්‍රියාශීලී බව, ආදරය වගේ දේවල් අපේ ජීවිතයට සුභවාදී ප්‍රතිඵ​ල ආකර්ෂණය කරනව වගේම අසුභවාදී ආකල්ප, අලසබව, වෛරය වගේ දේවල් අපිට නරක ප්‍රතිඵ​ල ආකර්ෂණය කරනව. 

විද්‍යාත්මක පැහැදිලි කීරීම 

Law of Attraction කියන කාරණාව නූතන විද්‍යාවෙන් පැහැදිලි වෙන්නෙ මෙසේය. නූතන භෞතික විද්‍යාඥයින්ගේ සොයාගැනීම් වලට අනුව අපේ මනසේ ක්‍රියාකාරීත්වය අපේම ජීවිත වලට සහ විශ්වයට හිතාගන්න බැරි තරම් පුදුමාකාර බලපෑම් ඇතිකරනවා. එනම් අපේ ජීවිත වල සිදුවෙන්න ඕන දේ තීරණය කරන හැබෑම තීරකයින් වෙන්නෙ අපියි. අපි අද වෙනකොට භුක්ති විඳින හොඳ සහ නරක කියන්නෙ අපිම විශ්වයට ලබාදීපු දේවල් කියන එකයි. 

ආකර්ෂණයේ නීතිය ප්‍රයෝජනයට ගන්න ආකාරය 

ආකර්ෂණයේ නීතිය හරි විදිහට පාවිච්චි කරලා අපිට පුළුවන්, ආදරය, ජීවන සම්බන්ධතා, ධනය, ශාරීරික සහ මානසික සෞඛ්‍යය වගේම සාර්ථකත්වය කියන දේවලුත් අපේ ජීවිත වලට ලඟා කරගන්න.  මේ හැමදේකටම බලපාන සරලම කාරණාව තමයි ධනාත්මක සිතුවිලි වැපිරීම කියන එක. ලෝකෙටම ආදරයෙන් ජීවත්වීමෙන්, ධනයට අනවශ්‍ය ලෙස කෑදර නොවීමෙන් වගේ දේවල් වලින් තමයි ඒ සුභවාදී අදහස් විශ්වයට මුදාහැරෙන්නේ. 

භාවනාව සහ ආකර්ෂණයේ නීතිය 

 මේ ආකර්ෂණයේ නීතිය සෘජුවම බුදුදහම එක්ක සම්බන්ධයි. ඒ වගේම තමයි බුදු දහමේ මූලික ඉගැන්වීමක් වෙන භාවනාව කියන දේ ප්‍රගුණ කරලා මේ ආකර්ෂණයේ නීතියෙන් වැඩිපුර ප්‍රයෝජන ගන්නත් පුළුවන්. ඒ කොහොමද එහෙම වෙන්නේ? අපේ හිතෙන් සුභවාදී ආකල්ප නිකුත් වෙන්නනම් හිත හැම වෙලාවේම නිදහසේ තියාගන්න ඕන. සිතුවිලි පිරිසිඳු වෙන්න ඕන. ඉතින් අන්න ඒක තමයි භාවනාවෙන් කරන්නෙ. දවසට විනාඩි කිහිපයක් සද්ද බද්​ද  අඩු පරිසරයක ඉඳලා හිත ටිකක් නිදහස් කරගන්න පුළුවන්නම් ලේසියෙන්ම සුභ සිතුවිලි ඇති කරගන්න පුළුවන්. 

මේ ආකාරයට අපගේ විභාග කටයුතු වලට මෙන්ම ජීවීතයේ ඕනෑම සුබවාදී කටයුත්තකදී මෙම විශ්ව ආකර්ෂණ නීතීය යොදා ගෙන අපගේ යහපත් සිතුවිලි ඉටු කර ගත හැකිය. 

Leo Rashmi Shasikala  

First Year 

Faculty of art

වෙළද භාණ්ඩයක් නොවිය යුතු ශු.නිකලස් මුනිතුමා හෙවත් නත්තල් සීයා

 


ලොව සෑම රටක්ම පාහේ නත්තලට ලහි ලහීයේ සූදානම් වන අතරවාරයේ නත්‍තල යන්න චිත්‍රණය කිරීමේ විශේෂ භූමිකාවක් නත්තල් සීයා නැතිනම් ශු.නිකලස් මුනිතුමා හරහා ඉටු වේ. නත්තල් සීයා ලෙස හැදින්වූවද මෙතුමා කිතුනු විශ්වාසයට අනුව සාන්තුවරයෙකි. 

ශු. නිකලස් උපත ලැබුවේ ක්‍රිස්තු වර්ෂ 280 දී පමණ නූතන තුර්කියේ මයිරා අසල පටාරා ප්‍රදේශයේ බව විශ්වාස කෙරේ. ඔහුගේ භක්තිවන්තකම සහ කරුණාව සඳහා බෙහෙවින් අගය කරන ලද ශාන්ත නිකලස් බොහෝ ජනප්රවාදවල මාතෘකාව බවට පත් විය. ඔහු තමාට උරුම වූ සියලු ධනය පරිත්‍යාග කර ගම්බද පළාත්වල දුප්පතුන්ට සහ රෝගීන්ට උපකාර කළ බව කියනු ලැබේ.

ශා.නිකලස් මුනිතුමාට ලබාදිය යුතු ගරුත්වය වෙනුවට අද සමාජයෙන් එතුමාගේ රූපය විකෘති කරමින් ප්‍රදර්ශන භාණ්ඩයක් හා වෙළද භාණ්ඩයක් ලෙස භාවිතා කිරීම අනුමත කළ නොහැකි ක්‍රියාවකි . ඔබ නත්‍තලට ආදරය කරයි නම් , ඔබ සාමයේ හා ප්‍රීතීයේ කාල සීමාවට කැමැත්තක් දක්වන්නෙ නම් කිතුනු විශ්වාසයට අනුව සාන්තුවරයෙක් වන ශු.නිකලස් මුනිතුමාව විකෘති කිරීමෙන් වළකින්න. මක්නිසාදයත් ආගමික් විශ්වාස අවතක්සේරු කිරීමට ඔබට මට අයිතියක් නොමැත. 

ශු.නිකලස් මුනිතුමා ( නත්තල් සීයා ) කුඩා දරුවන්ට තෑගීබෝග ලබා දෙමින් ඔවුන්ගේ ළමා ලෝකය් සතුටු කරලීමට උත්සාහ කළේය  නත්තල් සමය යනු බෙදා ගැනීමේ හා සාමයේ , ප්‍රීතියේ කාල වකවානුවකි. නත්තල් සීයා අපට කියාදුන්නේ එයයි. වෙළද වාසි තකා රූපවාහිනී නාලීකා හා වෙළද ආයතන ශු.නිකලස් මුනිතුමාගේ රූපය විකෘතී කිරීමේ අවසානයක් දැකීමට නොහැකි වීම කිතුනුවෙකු වශයෙන් සංවේදී දෙයක් වුවද නත්‍තලේ සැබෑ අරුත ජීවමාන කරලීමට තවමත් මේ පොළෝ තලයේ මිනිසුන් උත්සාහ දැරීම සතුටට කරුණකි. ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ උපත සමරන මෙම කාලයේ බෙදා හදා ගනිමින් , සාමයෙන් හා සතුටින් ජීවත් වීමට ඔබ මම උත්සාහ දරන්නේ නම් මෙවර නත්තල වඩාත් අර්ථාන්විත වේ යැයි සිතමි. තවද නත්තල් සීයා වෙළද භාණ්ඩයක් නොවන බව හා ඒ ගරුත්වය ලබා දීමට අවශ්‍යය දැනුවත්භාවය ද මේ හරහා ලැබේවී යැයි සිතමි .

ලැබූවාවූ නත්තල ඔබ සැමට සාමය සතුට සපිරී සුභ නත්‍තලක් වේවා ! එසේම ලබන්නාවූ නව වසර සුභ නව වසරක් වේවා !

ශෂීන් දෙව්තිළිණ 

ශාස්ත්‍ර පීඨය 

පළමු වසර

නත්තලේ රස බදුන


සාමය සතුට පිරි සුභ ම සුභ නත්තලක් වේවා!

නත්තල යනු සෑම විටම රස අංකුර සදහා මංගලයකි.ඒබැවින් නත්තල් මේසය පවුල සංතෘප්ත කිරීම පමණක් නොව,නව ජීවිතයක ආරම්භය බහුලත්වය සංකේතවත් කරනු ලබයි.විවිධ රටවල සාම්ප්‍රධායික නත්තල් කෑම වර්ග විවිධාකාර වේ.

ඒ අනුව පුරාණ කාලයේ සිට නත්තල් සැමරීම රුසියාවේ ඉතා වැදගත් විය.මන්ද ක්‍රිස්තූන් වහන්සේගේ උපත පිළිබද දීප්තිමත් නිවාඩු දිනයට පෙර දින 40ක් නිරාහාරව සිටීමයි.ශරීරයට නැවත අධික ආහාර පුරුදු කර ගත හැකි අතර උත්සව ආහාර වේල සැහැල්ලු කෑම වලින් ආරම්භ වූයේ එබැවිනි.තිරිගු ධාන්‍ය වර්ග ,සහල් ඇට වර්ග,මී පැණි සහ මුද්දරස්පලම් වර්ග ආහාරයට එකතු කරනු ලබයි.

බටහිර යුරෝපීය රටවල මිහිරි බේතින් දීසි විශේෂයෙන් නත්තල් වට්ටෝරු වල ලක්ෂණයකි.නත්තල් කප්කේක් වට්ටෝරු සහ නත්තල් රසකැවිලි ඉතා ජනප්‍රියයි.ආදරණීයන් සහ විශේෂයෙන් කුඩා ළමුන්  සතුටු කිරීම සදහා නත්තල් ජින්ජර් බ්‍රිරෙඩ් කුකීස් වැදගත්ය.තවද ලංකාවේ කෑම අතර මස් වර්ග,වයින් වර්ග සහ සුප් වර්ග කැම මේසයේ ඉඩක් ගනු ලබයි.

නත්තල් සැදෑවේ ලෙන්ටන් මේසයක් සහ ඊළග දවසේ ත්‍යාගශීලි කෑම මේසයක් සකසයි.එහිදී,

  • ·         මාළු  කෑමක් මේසය මත තැබීම - පුරාණ කිතුනුවන් සිහිපත් කිරීම
  • ·         ඇස් වල කදුළු,බේක් කළ මාළු - එකමුතුකමේ සංකේතය
  • ·         මේසය මත ආහාර වර්ග 13ක් තිබීම - ක්‍රිස්තූන් සහ ප්‍රීතියන් 12 සංකේතවත් කරයි

ඹ්ට්ස් සාමාන්‍යයෙන් නත්තල් සැමැරුමේ සංකේතයයි.අලංකාර මේසය රෙද්ද මත පිදුරු මිටියක් තැබීම සිරිතක් විය.රුසියානු කලාපයේ බෙත්ලෙහෙමේ ළදරු ක්‍රිස්තූන්ගේ උපත සිහිපත් කරයි.

මෙලෙස ස්පාඤ්ඤය,ප්‍රංශය,ඉතාලිය,ජර්මනිය,එංගලන්තය හා රුසියාව ආදී ලෙස රටවල උත්සවශ්‍රීයෙන් පළතුරු වර්ග,මාංශ වර්ග,ධාන්‍ය වර්ග,කිරි වර්ග,වයින් වර්ග හා කෘත්‍රීම ආහාර වලින් පිරි රසබර නත්තල් කෑම මේසයක් දැක ගත හැකිය.

නත්තල යනු දීම මත සමරන උත්සවයක් නිසාවෙන් කෑමෙන් බීමෙන් පොහොසත් වන්නේ සාමයේ සතුට ත්‍යාගශීලිබව යළි යළිත් මතක් කරමිනි

Leo Imalsha Shayani

First Year

Faculty of Arts

නත්තල් ගීතිකා


 සාමයේ පණිවුඩය ලොවට දායාද වූ ජේසු බිලිඳාගේ උපත සමරන අසිරිමත් නත්තලේ සෑම අංගයකටම පාහේ ලැබෙන්නේ සුවිශේෂී ස්ථානයකි.ඒ අතරින් නත්තල් ගීතිකා වලට ලැබෙන්නේද ප්‍රමුඛ තැනකි.

ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ උපත සමරන ප්‍රීතිමත් ආගමික ගීත නත්තල් කැරොල් ලෙස අර්ථ දැක්වේ.නත්තල් කැරොල් ගායනය යුරෝපයෙන් ආරම්භ වී ඇති අතර වර්තමානයේ කැරොල් ගීත වලට සමාන ගීතිකා අතීතයේදී ගායනා කර තිබේ. අද මෙන් නත්තල් සමයේදී විශේෂයෙන්ම ඒවා ගායනා කර නැති අතර එකල එම ගීතිකා ඍතු හතරේදීම ගායනා කළ බවත් සදහන් වේ.ඊට අනුකූලව යමින් වර්තමානයේ නත්තල් කැරොල් නිර්මානය වී ඇති බව බොහෝ දෙනාගේ මතයයි.

129 දී රෝමානු බිෂොප්වරයෙකු රෝමයේ නත්තල් දේව මෙහෙයකදී "දේවදූතයන්ගේ ගීතිකාව" නම් ගීතයක් ගායනා කළ යුතු බව පවසා ඇති අතර ඉක්බිතිව යුරෝපය පුරා සිටි නිර්මාපකයින් නත්තල් කැරොල් ලිවීමට පටන් ගෙන තිබේ. නමුත් සෑම කෙනෙකුටම  නොතේරෙන භාෂාවක් වූ ලතින් භාෂාවෙන් ලියා ගායනා කළ නිසා බොහෝ දෙනෙක් ඒවාට කැමති වී නැත.

හතරවන සියවසේ සිටි ශාන්ත හිලරි විසින් ලතින් බසින් නිර්මාණය වූ ප්‍රථම නත්තල් ගීතිකාව වන jesus,light of all the nations (ජේසුස්, සියලු ජාතීන්ගේ ආලෝකය) යන ගීතිකාව ලියා ඇති අතර ඉංග්‍රීසි බසින් ලියැවුනු නත්තල් කැරොල් මුල්වරට දක්නට ලැබී ඇත්තේ 1929දී ෂ්‍රොප්ෂයර් දේව ගතිවරයෙකු වූ ජෝන් අවුඩිලේගේ කෘතියකය.

 නත්තල් කැරොල් ගායනා කරන්නේ එය ජේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ උපත පිළිබඳ කතන්දර කීමේ මාර්ගයක් ලෙසත් උන්වහන්සේගේ උපතේ ප්‍රීතිය, භක්තිය හා විශ්මය ප්‍රකාශ කිරීමේ මාර්ගයක් ලෙසත්ය.නත්තල් ගීතිකාවල තනු හා පද රචනය බොහෝ විට ප්‍රීතිය,ආදරය හා සාමයේ පණිවිඩවලින් පිරී තිබේ. 

අද දක්නට ලැබෙන ජනප්‍රිය නත්තල් කැරොල් ගීතිකා වලට උදාහරණ ලෙස,

• Holy Night…

•Silent Night…

•In the Bleak Mid-Winter...

Hark! ...

O Come All Ye Faithful. ...

O Come, O Come Emmanuel. ...

Coventry Carol…ආදිය දැක්විය හැකිය.

සාමයේත් ප්‍රේමයේත් වටිනාකම් පිලිබද පනිවුඩය ලොව පුරා ගෙනයන  නත්තල් කැරොල්  ප්‍රීතිමත් නත්තලක අසිරිය පෙන්වාදෙන සුවිශේෂි අංගයක් ලෙස අවසන් වශයෙන් පෙන්වා දිය හැකිය.

Leo Madhavi Maheshika

First Year

Faculty of arts

Wednesday, December 27, 2023

ජේසු බිළිඳුන්ගේ උපතේ කතාව.


ඔගස්ටස් සීසර් අධිරාජ්‍යාගේ පාලනයට නතුව පැවැති රෝමය තුල කාරුණික දිවියක් ගත කළ මරියානම් යුවතියක් වාසය කර ඇත. විවාහ ගිවිසගෙන සිටියද විවාහ වී නොසිටි ඇය දෙවියන් වහන්සේගේ වරප්‍රසාදයෙන් පුතකු පිළිසිඳගෙන ඇත. ඔහුට ජේසුස් යන නාමය තබන ලෙස දේවදූතයන් විසින් ඇයට පවසා ඇත. මේ අතර ඇය ගිවිසගෙන සිටි ජෝසප් නොහොත් ජුසේ තුමන්ට දේවදූතයෙකු විසින් මෙය පැහැදිලි කර දීම නිසා ඔහුද දේව කැමැත්තට අනුව දේව දරුවා රක්ෂා කිරීමට කැප වී ඇත. 

මෙලෙස කාලය ගෙවීයත්ම සීසර් අධිරාජ්‍යයා විසින් ජන සංගණනයක් සඳහා සියලු දෙනා තම තමන්ගේ නුවරවලට යායුතු බව පවසා ඇත. එබැවින් මෙම ජෝසප් සහ මරියා දෙපලට බෙත්ලෙහෙම් නුවර බලා යාමට සිදුවිය.  දරුගැබ නිදහස් වීමට කාලය ආසන්නව තිබුණද රාජ අණ කඩ කළ නොහැකි නිසා ඔවුන් ගමන පිටත්ව ඇත.

බෙත්ලෙහෙමට ළඟාවත්ම රෑ බෝවීම නිසා රාත්‍රී නවාතැන් ගැනීමට තැනක් සෙවූවද සියලු තානායම් මිනිසුන්ගෙන් පිරී ගොස්ය. අවසන ගවමඩුවක් රාත්‍රී නවාතැන ලෙස තෝරා ගැනීමට ඔවුන්ට සිදුවිය. එදින අධික සීතලෙන් පිරි  නිසංසල රාත්‍රියක් විය. එම රාත්‍රියේ ගවමඩුව තුළ මරියා විසින් පුතෙකු බිහි කර ඇත. ඒ අතර තම බැටළුවන් රකිමින් ගිනි මැලයක් වටා රොක්ව සිටි එඬේරන්ට දේවදූතයෙකු දර්ශනය වී "ඔබලාට ගැලවුම්කාරයෙක් උපන්නා" යැයි පවසා ඇත. දේවදූතයා පැවසූ මග සලකුණු ඔස්සේ ගිය එඬේරන්ට ජේසු බිළිඳා දැක ගැනීමට හැකි විය. එදින රාත්‍රියේ කෙදිනක හෝ නුදුටු තාරකාවක් පායා තිබෙන දුටු ශාස්ත්‍රඥයන් පවා එහි අරුත වටහාගෙන ඔවුන්ගේ ගැලවුම්කරු සොයා පැමිණ ඇත. 

මේ අයුරින් සියලු දනන් සතුටු වන මෙම පුවත තුඩින් තුඩ රැව් දෙන්නට විය. දෙවියන් විසින් මවන ලද මිනිසුන්ගේ නොනැවතුණු පව්කාර දිවියෙන් මුදවා යහමගට යොමු කිරීමේ අදහසින් සාමයේ පණිවිඩය රැගෙන දයාව, කරුණාව, මානව හිතවාදී ගුණාංගයන් සියලුදෙනා වෙත පතුරුවාලීම සඳහාම දේවපුත්‍රයකු මෙලොවට ජනිත වීම මේ ආකාරයෙන් සිදුවිය.

Leo Nisansala Pathirana

First Year

Faculty of Arts

නත්තලේ මූල ප්‍රභවයෝ මිත්‍යාදෘෂ්ටික ගෝත්‍රික චාරිත්‍ර කරා දිව යනවාද?

 


 සාමයේ පණිවිඩය රැගෙන පැමිණි ජේසු බිලිදාගේ උපත සිහිකරමින් සකල ලෝකවාසී කිතුනු බැතිමතුන් විසින් මහත් හරසරින් යුතුව දෙසැම්බර් 25 වන දින නත්තල සමරනු ලබයි. කිතුනු දේවස්ථාන වල ප්‍රධාන දේව මෙහෙයන් ශුද්ධ වූ පියතුමන්ලා විසින් මහත් භක්තියෙන් යුක්තව සමරනු ලබන අතර ජීවිතයේ සැබෑ අරුත පැමිණි රැගෙන ස්වාමි දරුවාගේ පණිවිඩය මතක් කිරීම, දුප්පතුන්ට උදව් කිරීම, සතුට, සහයෝගය, සමාව දීම වැනි ගුණධර්ම නැවත මතක් කිරීමට නත්තල ඉඩකඩ සපයයි. 

     මෙහිදී ප්‍රධාන වශයෙන් නත්තල් උත්සවයේ ප්‍රභවය පිළිබඳ පවතින ලේඛනගත තොරතුරු, ජනප්‍රවාද සහ පුරාවෘත්තයන් ගැන විමසමින් එහි මූලාරම්භය කොතෙක් දුරට වෙනත් ආගමික පාර්ශ්වයන් හා සහ සම්බන්ධ වන්නේ ද? ඒවා මොනවාද? ඒවා අද්‍යතනය දක්වා ජනගත වූයේ කෙසේද? යන්න පිළිබඳ කෙටි විමසීමක් කිරීම මෙහිලා අපේක්ෂිතය. 

     වර්තමානයේ පවතින බොහෝ ආගමික උත්සවයන්හි මූලයෝ විමසීමේදී ඒවා ප්‍රධාන භූමිකාවෙන් පරිබාහිරව වෙනත් යම් යම් දේ සමග බැඳී පවතින බව අසත්‍යයක් නොවේ. නත්තල පිළිබඳ මූලාරම්භය සෙවීම මතභේදකාරී සහ සංකීර්ණ වන අතර විවිධ ලේඛන හා විවිධ සම්ප්‍රදායන් නිසා පැටලිලි සහගත තත්ත්වයක් උද්දීපනය කරයි. නත්තල ප්‍රධාන වශයෙන් සමරනු ලබන්නේ ජේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ උපත පදනම් කරගෙන වන නිසා  නත්තලේ ආදි මූලයන් සෙවීමට පෙර උපත පිළිබඳ සෙවීම වටී. දෙසැම්බර් 25 වන දින ජේසුස් වහන්සේගේ උපන්දිනය ලෙස නියම කිරීමේ නිශ්චිත මූලාරම්භය අපැහැදිලි වන අතර අලුත් ගිවිසුම මේ සම්බන්ධයෙන් නිශ්චිත ඉඟි ඉදිරිපත් නොකරයි. ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ උපත දෙසැම්බර් 25 ලෙස සඳහන් වන පැරණිතම සාක්ෂිය "The Chronograph of 354" බව කියැවෙයි. නත්තල් උත්සවේ වාර්ෂික නිවාඩුවක් හෝ මංගල්‍යයක් ලෙස සැමරීමක් ගැන මෙහි සඳහන් වන බව පැවසෙන අතර ක්‍රි.ව. 336 දී රෝමයේදී ලියා ඇති බව කියැවේ. නමුත් මුල් කාලීන ක්‍රිස්තියානි දේවධර්මාචාර ලේඛකයකු වූ Irenaeus ගේ ලයිස්තුවල පවා නත්තල ගැන සඳහන් නොවේ. ඊට ප්‍රථමයෙන් එය මාර්තු ජනවාරි හෝ ජූනි මාසය යැයි පිළිගෙන ඇති අතර කෙසේ වෙතත් හතරවන සියවසේදී පල්ලිය විසින් දෙසැම්බර් 25 ලෙස පිළිගෙන ඇත. 

     මෙහි ඇති ගැටලුව වන්නේ එවකට සමකාලීන ලෝකය හා සැසඳීමේදී නත්තල් දිනය ඒ ආකාරයටම රෝමධිරාජ්‍යයේ සූර්යයාගේ උපත හා සම්බන්ධ වන බැවිනි. දෙසැම්බර් 25 වන දින "died invicti nati" (අපරාජිත සූර්යයාගේ උපත) හා සම්බන්ධ වෙයි. මුල්ම පල්ලිය මිථ්‍යාදෘෂ්ටික විශ්වාසයන් ( මෙහිදී මිථ්‍යාදෘෂ්ටිකයන් ලෙස හඳුන්වනු ලබන්නේ ක්‍රිස්තියානි නොවන යන අර්ථයෙනි. මෙයට බහු දේවවාදී රෝමවරු, ස්කැන්ඩිනේවියානු නෝරස් ජනයා හෝ බ්‍රිතාන්‍ය දූපත්වල පැරණි කෙල්ට්වරුන් ඇතුළත් විය හැක.) හා පිළිවෙත් වලින් නිශ්චිතව වෙන්කර හඳුනා ගැනීම දුෂ්කරවන අතර බොහෝ කිතුනු ලේඛකයන් බොහෝ විට සූර්යයාගේ නැවත ඉපදීම හා ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ උපත අතර සම්බන්ධයක් ඇති කළේය. 09 සියවසේදී නත්තල විශේෂ පූජනීයත්වයෙන් හා වැදගත්කමකින් යුක්තව සමරා ඇති අතර අනෙකුත් වැදගත් දිනයන් වන මහා සිකුරාදා හා පාස්කු දිනය ආදියට වැදගත්කමක් ලබාදී නැත.

    නැගෙනහිර යුරෝපය, ඊසාන දිග අප්‍රිකාව, බටහිර ආසියාව ආදී නැගෙනහිර ප්‍රදේශයේ ඇතැම් රටවල් ජේසුස් වහන්සේගේ උපත ජනවාරි 06 දින "එපිෆනි" උත්සවයට සමගාමීව සමරා ඇත. පැරණි ජූලියෙන් දින දර්ශනයේ දෙසැම්බර් 25 ග්‍රෙගරියානු  දින දර්ශනයෙන් ජනවාරි 07ට  අනුරූප වීමද ගැටලුවකි. කෙසේ වෙතත් උත්සවයක් ලෙස නත්තල ආරම්භ වීම පිණිස යුරෝපීය මිත්‍යා දෘෂ්ටික චාරිත්‍ර හෝ උත්සවයන්, ඇතැම් ගෝත්‍රික චාරිත්‍රයන් හා යම් සම්බන්ධයක් පවතින්නට ඇති බව පෙනී යයි. එය බොහෝවිට ශීත සූර්යාලෝකය සමඟ සමපාත වන අතර පූර්ව ක්‍රිස්තියානි අංගෝපාංග ඇතුළත් වෙයි. 

     පුරාණ රෝමයේ වැසියන් Saturnalia නම් සෙනසුරු දෙවියන්ට ගෞරව කිරීම පිණිස දෙසැම්බර් 17න් පටන් ගන්නා දින ගණනාවක් පුරා පවතින උත්සවයක් පවත්වා ඇත. දෙසැම්බර් 25 වෙනි දින එහි උච්චතම කාලයක් ලෙස සලකා ඇති අතර එය Brumalia ලෙස හඳුන්වා ඇත. රෝම සමාජ සම්මතයන් පවා උඩු යටිකුරු කරමින් සැණකෙළි පවත්වා ඇති අතර නිදහසේ තොප්පිය ඔවුන් පැළඳ සිටියහ.ඉටිපන්දම් දල්වා ඇත, තහනම් කැට සූදුවට පවා අවසර දී ඇත. ඉටි හෝ පිඟන් මැටි වලින් කළ කුඩා රූප තෑගි ලෙස හුවමාරු කර ඇති අතර බල කොටුවල හරක් මස්, පාන්, ආනයිනික වයින් හෝ මී පැණි, කුලුබඩු මිශ්‍ර ආහාර ගෙන ඇත. මෙම Santurnalia යම් අඳුරු පැත්තක් තිබෙන්නට ඇත. උත්සවය දින තිහක කාලයක් සඳහා රෝමානු වැසියෙකු වැරදි පාලනය අධිපතියා ලෙස තෝරා පත් කරගෙන ඇත. යුරෝපයේ මැද භාගයේ පසුකාලීන සැමරුම් වලට විශේෂයෙන් නත්තලට, අහිංසකයන්ගේ මංගල්‍යයන්ට, එපිෆනී ආදී සම්ප්‍රදායන්ට Saturnalia බලපෑම් කළ හැකි අතර නත්තලේ ආදි මූලයන් මේ තුළ ද පැවතිය හැක.

    එසේම රෝමයේ එම කාලය තුළම තවත් උත්සවයක් පැවති අතර එය පෙර සඳහන් කරන ලද අපරාජිත සූර්යයාගේ උපන් දින සැමරුමයි. දෙසැම්බර් 25 වැනි දින ඔරේලියන් අධිරාජ්‍යයා විසින් මෙය ප්‍රකාශයට පත් කර ඇති අතර ඉහළ පැලැන්තියේ පිරිමින් විසින් පමණක් සමරනු ලැබ ඇත. මෙහි සිත් ගන්නා සුළු කාරණා දෙකක් නම්, කිතුණුවන් ජේසුස් වහන්සේගේ උපත සැමරීමට මෙම දිනය තීරණය කිරීම සහ ජෙසුස් වහන්සේගේ එක් නාම පදයක් "යුක්තියේ සූර්යයා" වීමයි.

    Saturnalia ට හැර නත්තලට විශාල බලපෑමක් කළ තවත් උත්සවයක් වන්නේ Yule උත්සවයයි. වසර දහස් ගණනකට පෙර උතුරු යුරෝපයේ නෝර්ස් ජනතාව විසින් බොහෝ දුරට සමරනු ලැබ ඇති යූල් සම්ප්‍රදාය අද නත්තල් සම්ප්‍රදාය බවට හැඩගැසී ඇති බව සිතිය හැක. විශාල යූල් කඳන් වලට ගිනි තැබීම, හරක් මස් අනුභවය, යූල් ගස සැරසීම, වයින් පානය, රාත්‍රිය පුරාම දැල්වෙන ගින්න ආදී යූල්හි ඇතුම් ලක්ෂණ වර්තමාන නත්තලේ ද පවතී. එසේම ඔවුන් ස්වභාවධර්මයේ චක්‍ර නිරීක්ෂණය කිරීම සඳහා අලුයම වනතුරු අවදියෙන් සිට ඇත. Yule logs ආකාරයේ කේක් වර්තමාන නත්තල් උත්සවයේද පවතී. ඒවා පැරණි සම්ප්‍රදායෙහි නෂ්ටාවශේෂ ලෙස සිතිය හැක.

    එසේම මෙම කාලසීමාවේදී තවත් වැදගත් මිථ්‍යා ග්‍රීක දෙවියකු වන ඩයෝනිසස්ගේ උපන්දිනය සමරයි. මේ විනෝදාස්වාදයන්, මංගල්‍යයන්,බේබදුකම සහ ප්‍රීතිය ගෙන දෙනු ලැබීය. එසේම මෙම කාලයේදී ෆින්ලන්තය තුළ හිරු දේවතාවිය Beiwe සමරනු ලැබීය. ඇය ඇටකටු වලින් සාදන ලද යමක් මත ගමන් කරන බව කියනු ලබන අතර එය සුදු පැහැති මුවකු විසින් ඇදගෙන යන ලදී. එසේම පුරාණ ස්ලාව් ජාතිකයන් තම ආදරණීයන් උණුසුම තබා ගැනීම සඳහා ශීත ඍතුවේ මෙම දිනවලදී සුසාන භූමිවල සහ හරස් මාර්ගවල ගිනි දල්වා ඇත. මළවුන්ට ගෞරව කිරීම සහ ඔවුන් පෝෂණය කිරීම සඳහා උත්සවයන් සංවිධානය කර ඇත. මෙකී පිළිවෙත් නූතන නත්තල් අංගෝපාංග හා ඒකාබද්ධව ඇත. 

   එසේම නිවෙස්වල චිමිනිය හරහා නිවෙස් වලට රිංගා යන අද්භූත ජීවීන් ගැන යුරෝපීය පුරාවෘත්තයන් පවතී. ස්කොට්ලන්ත සහ ඉංග්‍රීසි ජනප්‍රවාද වලද ඒ  පිළිබඳව සඳහන් වන අතර මධ්‍යකාලීන යුගයේදී මායාකාරියන් ඔවුන්ගේ චිමිණි හරහා නිවෙස් වලට ඇතුල්වන බව මිථ්‍යා කතා පවතී. 

    එසේම මධ්‍යම යුරෝපීය රටවල ශීත කාලයෙහි පවතින ජනප්‍රිය පුරාවෘත්තයක් වන ක්‍රැම්පස් යනු එළුවකුගේ මුහුණක් සහ යක්ෂයෙකුගේ ශරීරයකින් යුත් අර්ධ යක්ෂයෙකි. ඔහු වැරදි දරුවන්ට දඬුවම් කරමින් වීදි පුරා හැසිරෙන බව කියැවේ. කතෝලික පල්ලිය ඔහුව තහනම් කිරීමට උත්සහ කලද ඔහු ශාන්ත නිකලස් කතාව සමඟ පසුව සම්බන්ධ වී ඇත. ශාන්ත නිකලස් හොඳ දරුවන්ට තෑගි තබමින් යන අතර ක්‍රෑම්පස් දඟකාරයින්ට අතු සහ පොළොවලින් පහර දෙමින් යන බව ජනප්‍රවාදයන්හි පවතී. 20 ශතවර්ශයේ අග භාගයේදී ඔස්ට්‍රියාවේ සහ ජර්මනියේ වැඩි වශයෙන් මෙය ජනප්‍රිය වී ඇත. 

    නත්තල ලෙසින් අද අපි සමරනු ලබන සුවිශේෂී ආගමික උත්සවයේ ආදි මූලයෝ මුල් කාලීන නිලීන චාරිත්‍ර විධි හා බැඳී පවතින බව සිතිය හැකි අතර මේ ගැන විමසීම ඉතාම මතභේදකාරී විය හැක. පරිබාහිර කරුණු හා සුසංයෝජනය වීමේදී ඇති ගැටළුව, මිථ්‍යා විශ්වාසයන්, ජනප්‍රවාද, පුරාවෘත්තයන් සමඟ මේවා සංකලනය වී ඇත. ප්‍රභවය කෙසේ වෙතත් වර්තමානය වන විට නත්තල කිතුණු බැතිමතුන්ට පමණක් සීමා නොවී බොහෝ දෙනා නිදහස සහ විනෝදය උපදවන සාමයට යුක්තියට මග පාදන සර්ව මානවහිතෛෂී සැමරුමක් වී අවසන්ය.

Leo Chathuranga Lakmal

First Year

Faculty of Arts


References

Melton, J. Gordon (2011). Religious Celebrations: An Encyclopedia of Holidays, Festivals, Solemn Observances, and Spiritual Commemorations [2 volumes]

English, Adam C. (October 14, 2016). Christmas: Theological Anticipations. Wipf and Stock Publishers. pp. 70–71. ISBN 978-1-4982-3933-2.

Melton, J. Gordon (2011). Religious Celebrations: An Encyclopedia of Holidays, Festivals, Solemn Observances, and Spiritual Commemorations [2 volumes]

English, Adam C. (October 14, 2016). Christmas: Theological Anticipations. Wipf and Stock Publishers. pp. 70–71. ISBN 978-1-4982-3933-2.

Roy, Christian (2005). Traditional Festivals: A Multicultural Encyclopedia. Santa Barbara, California: ABC-CLIO. p. 146. ISBN 978-1-57607-089-5. Archived from the original on January 11, 2014. Retrieved February 3, 2012.

http://edition.cnn.com/EVENTS/1996/christmas/history.html

https://www.britannica.com/topic/Feast-of-Fools

https://www.english-heritage.org.uk/christmas/the-history-of-christmas/

https://www.history.com/topics/christmas/history-of-christmas

https://www.bbc.com/reel/video/p0dl578j/the-astonishing-pagan-origin-of-christmas

http://edition.cnn.com/EVENTS/1996/christmas/history.html

https://www.britannica.com/topic/Feast-of-Fools

https://www.english-heritage.org.uk/christmas/the-history-of-christmas/

https://www.history.com/topics/christmas/history-of-christmas

https://www.bbc.com/reel/video/p0dl578j/the-astonishing-pagan-origin-of-christmas

Tuesday, December 26, 2023

බෙත්ලෙහෙමෙහි තාරකාව


ක්‍රිස්තියානි සම්ප්‍රදාය අනුව බෙත්ලෙහෙම් තරුව යනුවෙන් හැඳින්වෙන නත්තල් තරුව, ලෝකවාසීන්ට අමුතු දෙයක් නොවේ. ජේසුතුමාගේ උපත සලකුණු කිරීමට මෙම තාරකාව පෑයූ බවට ක්‍රිස්තියානුවන්ගේ දැඩි විශ්වාසයයි.මෙහීදි ක්‍රිස්තියානි සම්ප්‍රදායට අනුව, ඉතා දීප්තිමත් තාරකාවක් නැඟෙනහිර අහස හරහා ගමන් කරමින්, ජේසුස් වහන්සේගේ උපත පිළිබඳ පුවත පැතිර ගියේය. ප්‍රඥාවන්තයන් තිදෙනා බෙත්ලෙහෙමේ උපන් ස්ථානයට ගෙන ගියේ මෙම තීව්‍ර දීප්තියයි.

මේ අනුව බොහෝ දෙනෙකුගේ තවත් විශ්වාසයක් නම් මෙම තාරකාව දිවැසි වැකියක් සම්පූර්ණ කිරීමක් බවය. බයිබලයේ එන මතෙව් සුබාරංචිය අනුව ශාස්ත්‍රවන්තයින් ජෙරුසලමේ හෙරොද් රාජසභාවට පැමිණි අතර ජුදයින්ගේ රජ උපත සලකුණු කළ තාරකාව පිළිබඳ හෙරෝද් රජුට සැලකරන ලදී.ජේසු උපන්දා අහසේ දිස්වූ විස්මිත තරුව පිළිබඳව බයිබලයේ මතෙව් සුබාරංචියේ දැක්වෙන්නේ මෙසේය.   

හෙරෝද් රජු දවස ජුදයේ බෙත්ලෙහෙමේදී ජේසුස් වහන්සේ උපන් කල පෙරදිගින් ශාස්ත්‍රවන්තයෝ ජෙරුසලමට අවුත් ජුදෙව්වරුන්ට රජව උපන් උතුමාණෝ කොතැන්හිද? අපි එතුමාණන්ගේ තාරකාව පෙරදිගදී දැක එතුමාණන්ට නමස්කාර කරනු පිණිස ආවෙමුයි කීහ. එපවත් ඇසූ හෙරොද් රජුද මුළු ජෙරුසලම් ජනතාවද කැළඹූහ. එකල ඔහු සෙනලාගේ සියලු නායක පූජකයන්ද විනය ධරයන්ද රැස්කරවා ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ කොහේ උපදින සේක්දැයි ඔවුන්ගෙන් විචාලේය. 

(බයිබලය - මතෙව් සුබාරංචිය) 

මෙම හේතුවත් සමග බොහෝ දෙනෙකුගේ මතය වී ඇත්තේ ජේසු උපන්දා අහසෙහි පෑයූවේ තාරකාවක් බවයි.තවත් සමහරුන් පවසන්නේ එය ධූමකේතුවක් හෙවත් වල්ගා තරුවක් බවයි. එහෙත් නත්තලේ අසිරිය ගෙනෙන නත්තල් තරුව පිළිබඳව ඊට එහා ගිය විද්‍යාත්මක තත්ත්වයක් වර්තමානයේ හෙළි වෙමින් පවතී. මතෙව් සුබාරංචියේ සඳහන් ආකාරයට ප්‍රඥාවන්තයින් (රජවරු) තිදෙනාට ජේසු බිලිඳා සොයා ඒමට මඟ පෙන්වූ බෙත්ලෙහෙම් තාරකාව පිළිබඳ විස්තර සොයා ගැනීමට විද්‍යාඥයෝ බොහෝ කාලයක් තිස්සේ පර්​යේෂණ කළහ. එම පර්යේෂණවලින් ලද තොරතුරු අනුව ඔවුන් පවසන්නේ ජේසු උපන්දා අහසේ පායා තිබුණේ තාරකාවක් නොවන බවයි. ජේසුස් වහන්සේ වැනි සුවිශේෂි කෙනෙකු උපන්දා රෑ අහසේ දිස්වූයේ සුවිශේෂි සිදුවීමක් බව වැඩිදුරටත් ඔවුහු පවසති.   

මෙතෙක් ඉතිහාසයේ සඳහන් වාර්තා සහ බයිබලයේ සඳහන් තොරතුරු ක්‍රමවත්ව නව තාක්ෂණය උපයෝගී කර ගනිමින් ගණනය කිරීම් සිදුකරමින් නව අධ්‍යයනයක් සිදුකර ඇත. සිදුකළ එම අධ්‍යයනය අනුව එම විද්‍යාඥයන් පවසනු ලබන්නේ ක්‍රි.පූ. 6 වැනි සියවසේ අහසේ දිස්වූ මෙම ආලෝකය තරුවක් නොව මේෂ රාශිය සහ ග්‍රහලෝක කීපයක් සූර්යයා සමඟ එක පෙළට එක එල්ලයට පිහිටීමක් බවයි. එසේ පිහිටි ග්‍රහලෝක වන්නේ අප සෞරග්‍රහ මණ්ඩලයේ විශාලතම ග්‍රහයා වන බ්‍රහස්පති, පෘථිවිය සහ සඳය. මෙම ග්‍රහලෝක ත්‍රිත්වය සූර්යයා සමඟ එක එල්ලයට පිහිටි අවස්ථාවේදී දීප්තිමත් ආලෝකයක් අහසේ දිස්වී ඇත.මෙම පිහිටීම අභ්‍යවකාශයේ සිදුවූ ඉතාම විරල සිදුවීමක් බව මෙම පර්​යේෂණය සිදුකළ නාසා ආයතනයේ තාරකා විද්‍යාඥ ඇලෙක්ස් බොට් රොබින්සන් මහතා පවසයි.

ඒ කෙසේ වෙතත්, බෙත්ලෙහෙම් තාරකාව ස්වභාවික තාරකා සංසිද්ධියක් නොව විද්‍යාවෙන් පැහැදිලි කළ නොහැකි දෙයක් බවට යෝජනා කිරීමට සාක්ෂි තිබේ.පළමුව, බෙත්ලෙහෙමේ තාරකාව ශාස්ත්‍රඥයන්ට පමණක් පෙනෙන්නට තිබීමෙන් පෙන්නුම් කරන්නේ මෙය සාමාන්‍ය තරුවක් නොවන බවයි. එසේම, පෘථිවියේ භ්‍රමණය හේතුවෙන් ආකාශ වස්තූන් සාමාන්‍යයෙන් නැගෙනහිර සිට බටහිරට ගමන් කරයි, නමුත් බෙත්ලෙහෙමේ තාරකාව ජෙරුසලමේ සිට දකුණට බෙත්ලෙහෙම දක්වා ශාස්ත්‍රඥයන් මෙහෙයවීය. එපමණක්ද නොව, එය ඔවුන්ව කෙළින්ම ගෙන ගියේ ජෝසෙප් සහ මරියා නැවතී සිටි ස්ථානයට ඉහළින් නතර කරමිනි. එය කළ හැකි ස්වභාවික තාරකා සංසිද්ධියක් නොමැත.ඒ අනුව බෙත්ලෙහෙමේ තාරකාව හෙවත් නත්තල් තරුව හුදෙක් ස්වභාවික වල්ගා තරුවක්ම යැයි අර්ථකථනය කළ නොහැක.

Leo Tharushika Sewwandi 

Second year

Faculty of Arts

වප් පුන් පොහෝ දිනය

  වප් පුන් පොහෝ දිනය අසිරිමත් බෞද්ධාගමික සිදුවීම් රැසක් සිදුවුනු වැදගත් පොහෝ දිනයකි. මහා පවාරණය, දේවාවරෝහණය, සාරිපුත්ත තෙරණුවෝ ප්‍රඥාවෙන් අග...