Tuesday, January 16, 2024

බිනර ශාකය


විද්‍යාත්මක නාමය         -
Exacum trinervium

ශ්‍රී ලංකාවේ පවතින Exacum විශේෂ අට අතරින් දේශීයව ගිනිහිරිය ලෙස  හඳුන්වන බිනර ශාකය උසින් මීටර් එකක් පමණ දක්වා වර්ධනය වේ. මීටර් 2000 ක පමණ උන්නතාංශයක ව්‍යාප්ත වන අතර බිනර ශාකය විශේෂ අටකින් පමණ හඳුනාගත හැකිය . මෙහි සිවු පාර්ශ්වික කඳක් පිහිටන අතර එහි සුදු, තදනිල්, දම් වැනි පැහැයන් ගනිමින් වෙනස් වේ .ශ්‍රී ලංකාවේ ආයුර්වේද වෛද්‍ය විද්‍යාවේ දුර්ලභ හා වටිනා ඖෂධයක් ලෙස බිනර ශාකය යොදා ගනී .

මෙම ශාකය ශ්‍රී ලංකාවට ආවේණික සපුෂ්ප ශාකයකි. නිශ්චිත ප්‍රදේශයක හෝ වාසස්ථානයක ව්‍යාප්තව පවතින අවදෝෂික ශාකයකි. ශ්‍රී ලංකාව තුළ පමණක් ව්‍යාප්ත වන අතර ලොව වෙනත් කිසිදු වාසස්ථානයක දක්නට නොලැබීම විශේෂිතය.

ශ්‍රී ලංකාවේ මධ්‍යම පළාතේ ගිනිකොණ දිග කඳුකරයේ තෙත් ස්ථානවල වර්ධනය වේ . හෝර්ටන් තැන්න, පට්ටිපොළ, අඹේවල, ඔහිය හා හග්ගල වැනි ප්‍රදේශවල ව්‍යාප්තව පවතී . නකල්ස් ප්‍රදේශවලද බහුලව දක්නට ලැබේ . මෙම ශාකයේ මල් ජනවාරි සිට ජූනි දක්වා සහ නැවත සැප්තැම්බර් සිට දෙසැම්බර් දක්වා ද දැකගත හැකිවේ . මෙහි බීජ ඉතා කුඩා බැවින් ගෘහස්ථ මට්ටමින් බීජ ප්‍රචාරණය අපහසුවේ . මෙම ශාකයට පවතින්නේ වසරක් වැනි ඉතා කෙටි ආයු කාලයකි . ඒ හා සමානව ඉහළ ආර්ථික වශයෙන් වටිනාකමක් ද බිනර ශාකයට හිමි වේ . විශේෂයෙන් මල් වගා කර්මාන්තය ඉහළ ඉල්ලුමක් පවතින ශාකයකි. නෙදර්ලන්තය වැනි රටවල ශ්‍රී ලංකා රුපියල්වලින් 35000 ක් පමණ වටිනාකමකට බිනර ශාකය අලෙවි වේ.

නමුත් අවාසනාවන්ත ලෙස මෙම ශාකය වද වීමේ තර්ජනයට ලක්වී ඇත. විශේෂයෙන් පාරිසරික තත්ත්වයන් වෙනස් වීම බිනර ශාකයට බලපෑම් ඇතිවේ. මෙම ශාකය වෙළෙඳාමට යොමු කිරීමද තවත් තර්ජනයකි .

අවාසනාවට මෙන් සත්ත්ව හා වෘක්ෂලතා ආරක්ෂණ ආඥා පනත යටතේ බිනර ශාකය ආරක්ෂා කර නොමැත . මෙම ශාකය ඒ අනුව සීමිත ආරක්ෂාවක් භුක්ති විඳී . නමුත් මේ වන විට බොහෝ පරිසර කණ්ඩායම්වල අවධානය බිනර ශාකය වෙත යොමු වී ඇත.

Leo Imasha Nanayakkara

First Year

Faculty of Arts

ශ්‍රී ලංකා රෝස සමනලයා


විද්‍යාත්මක නාමය         -
Pachlipta Tapan

ශ්‍රී ලංකා රෝස සමනලයා පැපිලොනිිඩේ පවුලට අයත් සුන්දර සමනළ විශේෂයකි . ශ්‍රී ලංකාව මව් රට කරගත් රෝස සමනලයා ශ්‍රී ලංකාවට ආවේණික සමනළ විශේෂයකි . පෙරදී දකුණු ඉන්දියානු සමනළ විශේෂයකින් බිහිවූ බවට සැසදුවත් පසුව ceylon Rose වෙනම විශේෂයක් බව හඳුනාගන්නා ලදී .

මෙම සමනළ විශේෂයට ආවේනික ලක්ෂණ හඳුනා ගැනීමේ දී රෝස සමනලයාගේ පියාපත් යුගල දෙකෙහි කළු පසුබිමේ සුදු පැහැති කහ පැහැය මිශ්‍ර වූ මෝස්තර රටාවක් දැක ගත හැකිය . පහත තටු යුගලයේ දාරයට ආසන්නව රතු මිශ්‍ර තැඹිලි පැහැති කිහිපයක් දැක ගත හැකිවේ . ගැහැණු සතාගේත් පිරිමි සතාගේ තිබූ තිත් මෙන්ම ඊට වඩා ලොකු කොටු හැඩයෙන් දැකිය හැකිය. ගැහැණු මෙන්ම පිරිමි සමනලයාගේත් ගුද පෙදෙසේ අපර කොටස කහ වරණයෙන් දිස්වේ . මෙම සමනළ විශේෂයේ දුර්ලභ බව නිසාම මොවුන්ගේ කීට අවස්ථා පිළිබඳ වාර්තා නොවීම හඳුනාගත හැකිය . දළඹුවාගේ අවස්ථාවේදී තද රතු හා නිල් පැහැ ගන්නා බවත් සප්සඳවැල් පෝෂණ ශාකය ලෙසත් හඳුනාගත හැකිය.

මේ සමනළ විශේෂය ස්වාභාවික පරිසරයේදී හමුවීම අතිශය දුර්ලභය. මෙම සමනළ විශේෂය ශ්‍රී ලංකාවේ තෙත් නිරිත දිග කලාපයේ මධ්‍යම උන්නතාංශ වල පියාසර කරයි.(615m -1230) මෙම සමනලුන් හිමිදිරි පාන්දර පහතට පියාසර කරන අතර පසුව වන වියනෙහි පියාසර කරන බව නිරීක්ෂණය වේ . මොවුන්ගේ බිත්තර කහ දුඹුරු වන අතර දේශීයව දුර්ලභ සමනලයෙකි .

ශ්‍රී ලංකා රෝස සමනලයා ප්‍රධාන වශයෙන් තර්ජනයට ලක්වන්නේ වාසස්ථාන විනාශ වීමෙනි . මෙම සමනලුන් විශේෂය සංරක්ෂණය කිරීම සඳහා විවිධ වැඩසටහන් ක්‍රියාත්මක කෙරේ . මෙම සමනලුන්ගෙන් වැඩි ප්‍රතිශතයක් රත්නපුර දෙනියාය වැනි ප්‍රදේශවල ජීවත්වෙයි. වියලි හා උතුරු නැගෙනහිර ප්‍රදේශවල අතිශය දුර්ලභය . සිංහරාජ වන රක්ෂිතය ශ්‍රී ලංකා රෝස සමනලයාගේ අවසන් බලකොටුව විය හැකි බව නිගමනය කෙරේ. නමුත් එම රක්ෂිතයන්ගේත් වර්තමාන මිනිස් ක්‍රියාකාරකම් ඉහල ගොස් ඇති නිසා එයද මෙම සමනලයාගේ තර්ජනයට ලක් වී ඇත .

මේ අනුව අපට හඳුනාගත හැක්කේ ශ්‍රී ලංකා රෝස සමනලයා යනු ශ්‍රී ලංකාවට ආවේණික සමනලුන් විශේෂයක් වන අතර වර්තමානයේ වඳවීමේ තර්ජනයට ලක්ව ඇති නිසා එම සත්ත්ව සම්පත රැකගැනීමට ප්‍රජාව ක්‍රියා කළ යුතු බවයි.

Leo Imasha Nilushi

First Year

Faculty of Arts

Monday, January 15, 2024

වෙසක් මල් ශාකය

 


විද්‍යාත්මක නාමය- dendrobium maccarthiae

ශ්‍රී ලංකාවේ උඩවැඩියා වර්ග 169 ක් පමණ හමුවන අතර එයින් 74ක් ම දිවයිනට ආවේණික වේ. බ්‍රිතාන්‍ය ආණ්ඩුකාර චාල්ස් මැකාර්තියෝ නමින් විද්‍යාත්මකව dendrobium maccarthiae ලෙස හැඳින්වෙන වෙසක් ඕකීඩ් මේ අතරින් විශේෂ වේ. මෙය callista maccarthiae ලෙසද හැදින්වෙයි. මෙම ශාකය ශ්‍රී ලංකාවට ආවේණික ඉතා දුර්ලභ ගණයේ ශාකයකි.වෙසක් මල් ඉතා උණුසුම් හා තෙත් නිවර්තන සදාහරිත වනාන්තරවල සාමාන්‍යයෙන් වර්ධනය වේ. 

මෙම ශාකය පහතරට තෙත් කලාපයේ අඩි 2000ක් පමණ උන්නතාංශයක් දක්වා තෙත් දේශගුණයක් තුළ හොඳින් වැඩෙන අතර එය රත්තපුර දිස්ත්‍රික්කයට, විශේෂයෙන් සිංහරාජ වනාන්තරයට සහ ඒ අවට ප්‍රදේශවලට සීමා වී ඇත.දම්පාට මල් වශයෙන් පිපෙන සුවඳවත් මේ ඕකිඩ් මල් විශේෂය වෙසක් සමයේදී එනම් මැයි මාසය තුළදී මල් හට ගන්නා අතර,සමහරවිට පෙබරවාරි,ජූනි සැප්තැම්බර් හෝ ඔක්තෝම්බර් වැනි වසරේ අනෙකුත් මාස වලදී ද මල් පිපෙයි.

ස්වභාවයෙන්ම එපිෆයිට් වර්ගයක් වන වෙසක් ඕකිඩ් පසට සම්බන්ධ නැති අතර ගස් කඳන්වල වැඩෙයි.එය ආදාරක ගසින්ද කිසිදු පෝෂණයක් ලබා නොගනී.ශාකය ගසට සම්බන්ධ කර ඇති මුල් මගින් දිරාපත් වන ශාක ද්‍රව්‍ය එක් රැස්කර පෝෂණ අවශ්‍යතාවය සපුරා ගනී.

එය කුඩා ප්‍රමාණයේ සිට මධ්‍යම ප්‍රමාණය දක්වා මල් හට ගැනීම සිදුවෙයි. එක පුෂ්ප මංජරියක මල් 5ත් 10ත් අතර ප්‍රමාණයක් හටගන්නා අතර පුෂ්ප පරාගනය සඳහා මී මැස්සන් බඹරුන් වැනි කෘමීන් ඉවහල් වන අතර ඵලය ස්පෝටිකාවක් වශයෙන් හට ගනී.එක් ඵලයක දහස් සංඛ්‍යාත කුඩා බීජ හටගන්නා අතර බීජ සුළඟ මඟින් ප්‍රචාරණය වේ.බීජ ප්‍රරෝහණය සඳහා එක්තරා දිලීරයක් උපකාරී වන අතර දහස් සංඛ්‍යාත බීජ අතරින් බීජ කිහිපයක් පමණක් ශාක බවට පත් වෙයි.

මෙම ශාකය පඳුරු ආකාර වේ.ශාක කඳන් මත එල්ලී වැඩීම සඳහා අවශ්‍ය ශක්තිමත් මූල පද්ධතියකින් ද සමන්විත වෙයි.විශේෂයෙන් මෙම ශාකය සබරගමු පළාතේ පළාත් පුෂ්පය වශයෙන්ද හඳුන්වාදීමට හැකිවන අතර වනාන්තර එළි කිරීම හා අවිධිමත් ලෙස එක් රැස් කිරීම නිසාවෙන් අද වන විට වඳ වී යාමේ තර්ජනයට මුහුණ පා සිටින ශාකයකි.එම නිසාම 1938 වසරේ සිට වන සත්ව හා වෘක්ෂලතා ආරක්ෂණ ආඥා පනත යටතේ ආරක්ෂාව ලබාදී ඇති ඕකිඩ් ශාක 6ක් අතරට මෙම වෙසක් උඩ වැඩියා ශාකයද එක් කර ඇත.

Leo Nadee Sakunthala

First Year

Faculty of Arts

බන්දුල පෙතියා


විද්‍යාත්මක නාමය- pethia bandula

බන්දුල පෙතියා යනු දකුණු ආසියානු කලාපය තුළ ශ්‍රී ලංකාවේ ගලපිටමඩ අනාරක්ෂිත කුඩා දිය පහර දෙකකට සීමා වූ ආවේණික මත්ස්‍යයෙකි.මොවුන් කුඹුරු හා රබර් වතු හරහා ගමන් කරන කුඩා ගල් සහිත ජල මාර්ගයක වාසය කරන බව නිරීක්ෂණය වී ඇත.මෙම කුඩා මත්ස්‍යයෝ බොහෝවිට ශාකපත්‍ර යටින් සහ ජලය නොගැඹුරු අර්ධ වශයෙන් ගිලී ඇති වෘක්ෂලතා අතර නවාතැන් ලෙස තෝරා ගනිති.

බන්දුල පෙතියා යනු මිරිදිය මත්ස්‍යයෙකි.උපරිම දිග 4.1 cm පමණ වේ.මෙම මත්ස්‍යයාගේ පිරිමි හා ගැහැණු සතුන් සරලව වෙන්කර හදුනාගත හැකිය.මොවුන්ගේ වැඩිහිටි පිරිමි මත්ස්‍යයින් විශේෂ ලක්ෂණ පෙන්නුම් කරන අතර ප්‍රමාණයෙන් කුඩා සිහින් සිරුරක් සහ  ගැහැණු මත්ස්‍යයකුට සාපේක්ෂව වර්ණයෙන් වඩාත් දීප්තිමත් වේ.විශේෂයෙන් පැටවුන් බිහි කරන කාලය තුළ මෙය දැක ගත හැකිය.

පිරිමි මත්ස්‍යයාගේ පුෂ්ඨීය,ගුද සහ ශ්‍රෝණි වරල් කළු හා  පපුවේ වරල විනිවිද පෙනෙන අතර පිටුපස වරල රතු තැඹිලි පැහැයක් පෙන්වයි.ඊට ප්‍රතිවිරුද්ධව, ගැහැණු මත්ස්‍යයාට ඔවුන්ගේ දෙපස සමාන ප්‍රමාණ වල සිරස් කළු ලප ඇත.නමුත් ඔවුන්ගේ ශරීර තද දුඹුරු සිට ලා දුඹුරු දක්වා වර්ණයෙන් යුක්ත වන අතර, ඔවුන්ගේ සියලු වරල් විනිවිද පෙනෙයි. එමෙන්ම ඔවුන්ගේ වරල් අග සුළු කළු ස්වභාවයක් පෙන්වයි.

බන්දුල පෙතියා හට පුළුල් පරාසයක ජල පරාමිතීන් සඳහා පහසුවෙන් අනුවර්තනය වීමේ හැකියාව ඇති අතර බහුලවම දක්නට ලැබෙන විවිධ මත්ස්‍ය විශේෂ ගණනාවක් සමග සහජීවනයෙන් වාසය කළ හැකිය. උදාහරණ ලෙස Cyprinids, Livebearers, Tetras, Gouramis, Rainbowfish, Loaches සහ Catfish යන මත්ස්‍ය විශේෂ දැක්විය හැකිය.

බන්දුල පෙතියාගේ අභිජනන පුරුදු සම්බන්ධයෙන් සීමිත තොරතුරු ඇතත්, ඔවුන්ගේ අනෙකුත් පෙතියන් විශේෂ වලට සමාන ප්‍රජනක හැසිරීම් වල යෙදෙන බවට අනුමාන කිරීමට හැකිය. එමෙන්ම බන්දුල පෙතියා නම්‍යශීලී ආහාර හැසිරීමක් ප්‍රදර්ශනය කරන අතර ඇල්ගී සහ ශාක අන්තර්ගතයන් බහුලවම ආහාරයට යොදා ගනී.

ඔවුන්ගේ බිත්තර දීප්තිමත් ආලෝකයට විශේෂයෙන් සංවේදී වන බැවින් අඩු ආලෝක තත්ත්වයන් පැවතීම අතිශයින් වැදගත් වේ. මෙම මත්ස්‍යයන්ගේ පැටවුන් බිහිවීමේ ආරම්භක අවස්ථාව පැහැදිලිව පෙනෙන්නේ පිරිමි මත්ස්‍යයා පෙම් සබඳතාවයේ යෙදෙන විට, තම වරල් සංදර්ශන පෙන්වමින් ගැහැනු මත්ස්‍යයා වටා ගමන් කරන විටය. මොවුන් බිත්තර විශාල ප්‍රමාණයක් නිපදවා ඒවා ජලයේ වැඩී ඇති ශාක අතර විසුරුවා හැරීම සිදුකරයි.

පොදුවේ ගත් කල බොහෝ ජලජ විශේෂ මෙන් ම තම බිත්තර විලෝපිකයන්ගෙන් ආරක්ෂා කිරීම සඳහා පැටවුන් බිහිකිරීමෙන් පසු වැඩිහිටි මසුන් ඒ අවට ජලයේ නිරන්තරයෙන් කාලය ගත කරයි. සාමාන්‍යයෙන් බිත්තර පැය 24 ක් ඇතුලත පැටවුන් බිහිවන අතර, අලුතින් බිහි වූ මත්ස්‍ය පැටවුන් දළ වශයෙන් දින එකකට හෝ දෙකකට පසුව නිදහසේ පිහිනීමේ හැසිරීම් ප්‍රදර්ශනය කිරීමට පටන් ගනී. 

බන්දුල පෙතියා 1991 වසරේදී මුලින්ම සොයාගන්නා ලද අතර ඒ වන විට 2000 ක පමණ මත්ස්‍ය ගහණයක් සිටි අතර එය 2010 පමණ වන විට 200 ක් දක්වා අඩුවී ඇත.එනම්, වී වගාවන් ව්‍යාප්ත කිරීම හා අනවසර පාර්ශවයන් විසින් නීති විරෝධී ලෙස මසුන් එකතු කිරීම හේතුවෙන්  පසුගිය දශක 2 තුළ බන්දුල පෙතියාගේ ගහණ ප්‍රමාණය සීඝ්‍රයෙන් අඩුවී එය වඳ වී යාමේ තර්ජනයට ලක්ව ඇති විශේෂයක් බවට පත්වී ඇත.

පසුව 2014 දී ක්‍රියාකාරී පියවරක් ගන්නා ලද අතර, ශ්‍රී ලංකා වන සංරක්ෂණ දෙපාර්තමේන්තුවේ ජාත්‍යන්තර සංරක්ෂණ සංගමය (IUCN) සමග අනුබද්ධ විශේෂඥයන් කණ්ඩායමක් අතර සහයෝගී ප්‍රයත්නයක් හරහා මෙම බන්දුල පෙතියා පිළිබඳව ප්‍රදේශයේ ජනතාවගේ දැනුවත්භාවය වැඩි කිරීමත් සමග අද වන විට මොවුන්ගේ  මත්ස්‍ය ගහණය ධන වර්ධනයක් දක්නට ලැබෙන අතර අද වන විට දෙහිවල සත්ව උද්‍යානයේ ද මෙම මත්ස්‍යයා දැකගත හැකිය. 

Leo Nadee Sakunthala

First Year

Faculty of Arts


Sunday, January 14, 2024

ධනාත්මක චින්තනය


ධනාත්මක චින්තනය වර්තමානයේ ප්‍රසිද්ධ මාතෘකාවකි.වත්මන් සමාජයේ මිනිසුන්ට ඇති ප්‍රශ්න නිසා මානසික පීඩනයෙන් ජනතාව මිරිකී සිටිති.මේනිසා මෙයින් මිදෙන්නට කලහැකි දේවල් පිලිබද ජනතාව විමසිල්ලෙන් සිටිති.ධනාත්මක චින්තනය ප්‍රසිද්ධ මාතෘකාවක් වී ඇත්තේ එහෙයිනි.✨

🛑ධනාත්මක චින්තනය ගොඩනගාගන්නේ කෙසේද?

ධනාත්මක චින්තනය පිලිබද කොතෙරම් පොත් කියවූවත් දේශනා කොපමණ ප්‍රමාණයකට සහභාගි වුවත් තමා තුල නිවරදිව තමාගේ සිතුවිලි පිලිබදව අදහසක් නොමැතිනම් ගැටලුවකි.මන්ද අපගේ සිතුවිලි තේරුම් ගැනීමට නම් ඒවා හොදින් අධ්‍යනය කල යුතුය.කිසිවිටෙක අප,අප විසින් රවටා නොගත යුතුය.යථාර්ථය සදහා හොදින් අපගේ සිතුම් පැතුම් හදුනාගත යුතුය.

අප ධනාත්මක චින්තනය ඇති කර ගැනීමට පලමුව අප තුල දැනට ඒ සිතුවිලි කොපමණ ප්‍රමාණයක් රැදී ඇත්දැයි අවංකව අවබෝධ කරගත යුතුය.මුළින්ම අප සතු දුර්වලතාවයක් වන පහත සිතුවිලි සිතෙන් අයින් කල යුතුය.

       〽️මට බෑ

      〽️මේක හරියන් නෑ

      〽️මට හරිගියොත් තමා පුදුමෙ

      〽️මම දන්නවනෙ මට බෑ කියලා

ඔබ දන්නවාද අපි හරියන් නෑ කියල හිතුවොත් අපිට වෙන්නෙ ඒකමයි.අපි හිතන විදිහ අනුව අපේ පරිසරය ඉබේම හැඩගැහෙන්නෙ හරිම පුදුම විදිහට.ඔබටත් පුලුවන් මේ බව අත්හදා බලන්න.අපේ සිත හරිම ප්‍රබලයි.අප දෙයක් සිදු වෙනවා කියා තදින්ම විශ්වාස කලොත් එය සිදු වෙනවාමයි.නමුත් අපි සිද්ධ වෙනවා කියා විශ්වාස කරන්නෙ අපිට අවාසි වන දේවල්,අපිට පාඩු වෙන දේවල්.මම විභාගෙ ෆේල් වෙනවා කියලා හිතන් නැතුව මම විභාගෙ පාස් වෙනවාමයි කියලා හිතන්න පුරුදු වෙන්න.ඔබට පුදුම හිතෙයි.ඔබේ වටපිටාව ඊට උචිතව වෙනස් වෙයි.අපි නිතරම සිතන්නෙ අසුභවාදී සිතුවිලි නිසා තමා අපිට කරදරම එන්නෙ.විවිධ ශාරීරික රෝගාබාධ පවා(සියල්ල නොවේ)මෙම සිතුවිලි වලින් සුව කල හැකි බව ඔබ දන්නවාද?

සෑම දිනකම උදෑසන අවදි වන විට අද දින මට ප්‍රීතිමත් දිනයක් තමයි කියලා හිතාගන අවදි වෙන්න.එය අනිවාරෙන්ම ප්‍රීතිමත් හා සාර්ථක දිනයක් වනු නිසැකය.නමුත් මෙය එක් දවසක් කලාට මදි සති කීපයක් කරන්න.මොකද නියම විශ්වාසයක් නැතුව මෙය සිදු වෙන්නෙ නෑ.සෑම විටම මට බැරිවෙයි කියා හිතෙනකොට නෑ මට ඇයි බැරිවෙන්නෙ මම උත්සහ කරලා කොහොම හරි ජයගන්නවා කියා අවංකවම හිතන්න.ඔබගේ සිතුවිලි වල අවංකභාවය හා විශ්වාසයේ තරම අනුව සාර්ථකත්වය ඔබ සතු වෙයි.

🛑 ධනාත්මක සිතුවිල්ලක බලය

සිතුවිල්ලක අතිමහත් බලයක් ඇත.ඔබ දන්නවාද ඔබ දැන් සිතන සිතුවිල්ල අනුව ඔබේ අනාගතය කෙසේ එකක්දැයි තීරණය වන බව.ඔබ මේ දැන් වර්තමානයේ සිටින තත්ත්වයට හේතුව ඔබේ සිතුවිලිය.ඔබ දැන් ප්‍රීතිමත් ජීවිතයක් ගත කරමින් සිටිනවා නම් අනිවාරෙන් ඔබ ධනාත්මක සිතුවිලි වලින් පොහොසත් කෙනෙකුය.නමුත් ඔබ වර්තමානයේ පසුතැවෙමින් දුකෙන් කලකිරීමෙන් ජීවත් වනවානම් ඔබ ඝෘණාත්මක සිතුවිලි දරන්නෙකි.

සිතන්න ඔබ දැනට සිටින තත්ත්වයට වඩා හොද තත්ත්වයකට පත් වීමට අවශ්‍ය නම් මුලින්ම කල යුත්තේ ඔබේ සිතුවිලි වෙනස් කර ගැනීමයි.බොහෝ දෙනෙක් ජීවිතය දුක්ඛිත ලෙස ගෙවමින් කවදාහරි හොද තත්ත්වයක් ලැබතැයි සිතමින් කාලය ගත කලත් සිතුවිලි වෙනස් වීමකින් තොරව හොද කාලයක් කිසිදා උදා වන්නේ නැත.ඒ තරම්ම ඔබ නොසැලකුවත් ඔබේ සිතුවිලි ප්‍රබලය.බලවත්‍ ය.එබැවින් ඔබ දැනට අත්විදිමින් සිටින දුක් කම්කටොලු වලින් පසුතැවීම් වලින් මිදීම සදහා ඔබගේ සිතුවිලි ධනාත්මක ලෙස වෙනස් කර ගැනීමට අධිෂ්ඨානශීලීව කටයුතු ආරම්භ කල යුතුය.ඒ සදහා ඔබට පහත සදහන් ආකාරයට කටයුතු ආරම්භ කල හැකිය.

 🌻ඔබ තුල පුරුද්දට මෙන් ඇතිවන සෘණාත්මක සිතුවිලි හදුනාගැනීමට උත්සහ දැරීම ආරම්භ කරන්න.

 🌻සෘණාත්මක සිතුවිල්ලක් ඇතිවූ විගස ඊට විරුද්ධ ධනාත්මක සිතුවිල්ලක් සිතන්න.

🌻සෘණාත්මක සිතුවිලි සහිත පරිසර වලින් මිතුර,මිතුරියන්ගෙන් ඈත් වන්න.

🌻ධනාත්මක සිතුවිලි සහිත හිතවතුන් සමීප කරගන්න.

🌻සෘණාත්මක අදහස් ගැන කතා නොකරන්න,ධනාත්මක දේ පමණක් කතා කරන්න.

🌻සෘණාත්මක අදහස් ඇති චිත්‍රපට , ටෙලිනාට්‍ය නැරඹීමෙන් මිදෙන්න.

🌻ඔබ ගැන විශ්වාසය වැඩි කර ගන්න.

🌻ජීවිතය දෙස අවංකවම ධනාත්මක ලෙස බලන්න.

එවිට ඔබට නොදැනීම ජීවිතය සතුටු තෘප්තිමත් එකක් වනු බව නිසැකය.

🛑ධනාත්මක චින්තනයේ බලයක් තිබේද?

ධනාත්මක චින්තනය සදහා එක් අර්ථ දැක්වීමක් නම්"වැඩි දියුණු කලයුතු අංශ හදුනාගැනීම සදහා චින්තන ක්‍රියාවලීන් සමාලෝචනය කිරීම,ඉන්පසු එම අදහස් ධනාත්මක,ඉලක්කගත දිශානතියකින්  වෙනස් කිරීම සදහා සුදුසු මෙවලම් භාවිතා කිරීමයි". ඇත්ත වශයෙන්ම ධනාත්මක සිතීමෙ වරදක් නැත.ධනාත්මක චින්තනය හා සම්බන්ධ ගැටලුව වන්නේ ධනාත්මක චින්තනයේ යම් ආකාරයක අද්භූත බලයක් ඇතැයි විශ්වාස කිරීමයි.පැතිරී ඇති ව්‍යාජ ධර්මය සහ වතුර දැමු දේවධර්මයේ මේ යුගයේදි ධනාත්මක චින්තනයේ බලය වඩාත් ජනප්‍රිය දෝෂයන්ගෙන් එකක් ලෙස කැපී පෙනේ.ව්‍යාජ මූලධර්ම සත්‍ය ලෙස වෙස් වලාගන්නා මානව අදහස් වේ.එවැනි එක් මිනිස් අදහසක් වන්නේ ධනාත්මක චින්තනයේ බලයයි.

ධනාත්මක චින්තනයේ බලය පිලිබද අදහස ආචාර්ය නෝමන් වින්ස්ටන්ට් පීල් විසින් රචිත"the power of positive thinking"(1952)නම් ග්‍රන්ථයේ ජනප්‍රිය කර ඇත.පීල්ට අනුව මිනිසුන්ට අනාගත ප්‍රතිඵල සහ සිදුවීම් පැවැත්ම සිතීමෙන් වෙනස් කල හැකිය.ධනාත්මක චින්තනයේ බලය තමා කෙරෙහි ආත්ම විශ්වාසය ප්‍රවර්ධනය කරයි.එය ස්වභාවිකවම "ආකර්ෂණ නීතිය" පිලිබද ව්‍යාජ විශ්වාසයකට මග පාදයි.පීල් ලියා ඇති පරිදි "ඔබ හොදම දේවල් අපේක්ෂා කරන විට ඔබ ඔබේ මනසෙහි චුම්බක බලයක් මුදා හරින අතර එය ආකර්ෂණීය නීතියකින් ඔබ වෙත ගෙන එනු ඇත" ඇත්ත වශයෙන්ම කෙනෙක්ගේ මනස චුම්බක බලයක් නිකුත් කිරීම පිලිබද බයිබලානුකූල කිසිවක් නොමැත.

ධනාත්මක චින්තනයේ බලය තුල පීල් ඇදහිල්ලේ සහ බලාපොරොත්තුවේ ව්‍යාජ අනුවාදයක් ඉදිරිපත් කිරීම සදහා දෝෂ සහිත ආගමික සංකල්ප සහ ආත්මීය මනෝවිද්‍යාත්මක න්‍යායන් භාවිතා කලේය.ඔහුගේ න්‍යාය  "ස්වයං උපකාර" ව්‍යාපාරයේ කොටසකි.එමගින් පුද්ගලයෙකු තම උත්සහය,නිසි මානසික ප්‍රතිරූපය සහ අධිෂ්ඨාන ශක්තියෙන් තමාගේම යථාර්ථය නිර්මාණය කිරීමට උත්සහ කරයි.මනංකල්පිත කිරීමෙන් හෝ පැවැත්මක් ඇතැයි සිතීමෙන් මිනිසුන්ට තමාගේ යථාර්ථය නිර්මාණය කල නොහැකිය.පීල්ගේ න්‍යාය දෝෂ සහිත වන්නේ ඔහු එම සත්‍ය මත පදනම් නොවූ බැවිනි.

ධනාත්මක චින්තනයේ බලයේ යෝජකයන් කියා සිටින්නේ ඔවුන්ගේ පර්‍යේෂණ න්‍යායේ වලංගුභාවයට සහය වන බවයි.කෙසේ වෙතත් දත්ත සමූහය පුලුල් ලෙස විවාදයට භාජනය වේ.සමහර සොයා ගැනීම් වලින් පෙනී යන්නේ ධනාත්මක දෘෂ්ඨියක් සහ කාර්‍ය සාධනය අතර ධනාත්මක සහසම්බන්ධතාවක් ඇති නමුත් මෙය ධනාත්මක සිතුවිලි වලින් දුරස් වීමකි.අශුභවාදී දෘෂ්ඨියක් ඇති පුද්ගලයන්ට සාපේක්ෂව ධනාත්මක ආකල්ප ඇති පුද්ගලයන්ට ඉහළ ආත්මාභිමානයක් සහ වඩා හොද අත්දැකීම් ඇති බව පර්‍යේෂණයෙන් පෙනී යයි.අනෙක් අතට සිතුවිලි වල ප්‍රතිඵල පාලනය කල හැකිය යන අදහස සනාථ කිරීමට ප්‍රමාණවත් සාක්ෂි නොමැත.

අපට වඩා හොද වීමට සහ ධනාත්මකව වෙනස්කම් කිරීමට අවශ්‍ය නම් ධනාත්මක චින්තනයේ බලයට වඩා වැඩි යමක් අපට තිබිය යුතුය.

Leo Poornima Nethmini

First Year

Faculty of Arts

අභිරහස් කතා කලාවෙ රැජිණ


රහස් පරීක්ෂක, අභිරහස් ප්‍රබන්ධ කතා ආදි කතාංගයන්ට සාහිත්‍ය ලෝකය තුළ ලැබී තිබෙන්නේ අද්විතීය ස්ථානයකි.ඒ පාඨකයා කිසිදු ලෙසකින්වත් නොසිතන ආකාරයේ  සිදුවීම් ආදිය අපූරුවට ගළපා කුතුහලය දනවන ආකාරයට එම කථා රචනා වී ඇති නිසාවෙනි.

එවැනි කතා බොහෝමයක් නිර්මාණය කළ අගතා ක්‍රිස්ටි  "අභිරහස් කතා කලාවේ රැජිණ" ලෙස හඳුන්වන අතර ඇය ලෝක සාහිත්‍ය සාහිත්‍ය තුළ නොමියෙන කීර්තිමත් චරිතයකි.ලොව මෙතෙක් වැඩියෙන්ම අලෙවි වී ඇති ග්‍රන්ථ අතර මුල් තැන අද වන තෙක්ම අගතා ක්‍රිස්ට්ගේ ග්‍රන්ථවලට හිමි වන්නේ ඇයගේ ග්‍රන්ථකරණය රසික සිත් තුල කොතරම් දුරට කාවැදී ඇත්දැයි යන්න පෙන්වා දෙමින්ය.

1890 වර්ෂයේ සැප්තැම්බර් 15වන දින එංගලන්තේ උපත ලැබූ අගතා ක්‍රිස්ටි තම අධ්‍යාපනය ලබා ඇත්තේ නිවසේදී ඇගේ මවගෙනි.ක්‍රිස්ටි පළමු ලෝක යුධ සමයේදී හෙදියක් ලෙස සේවය කරන කාලය අතරතුර රහස් පරීක්ෂක ප්‍රබන්ධ කතා ලිවීම ආරම්භ කොට තිබේ. ඇගේ පළමු නවකතාව "The mysterious affair at style" වූ අතර වැඩිම විකුණුම් ප්‍රමාණයකට හිමිකම් කියනු ලබන්නේ වරද හා යුක්තිය යන තේමාව වටා ගෙතුණු "And then there were none" නම් රහස් පරීක්ෂක නව කතාවයි."Muder on the orient express","The muder of roger ackroyd","Death on the nile" ඇගේ වඩාත් ප්‍රසිද්ධ කෘති කිහිපයකි.

රහස් පරීක්ෂක කතා 66ක් ද කෙටි කතා 14ක්ද රචනා කර ඇති ක්‍රිස්ටි වසර 20ක් පුරා රහස් අන්වර්ථ නාමයකින් ආදර කතා කිහිපයක්ද  රචනා කර  ඇත.ක්‍රිස්ටි වඩාත් ප්‍රසිද්ධියට පත්ව ඇත්තේ Hercule poirot හා Miss marple  වැනි සංකේතාත්මක ප්‍රබන්ධ රහස් පරීක්ෂකයින් නිර්මාණය කිරීම නිසාවෙන් වන අතර ඇගේ කතා බොහෝ විට සංකීර්ණ, විස්මිත අවසානයක් හා මානව මනෝවිද්‍යාව කෙරෙහි අවධානය යොමුව ඇති ඉතා සාර්ථක කතාංගයන් වේ.ඇගේ බොහෝ කෘති ප්‍රමාණයක් රූපවාහිනි කතා මාලා හා වේදිකා නාට්‍ය නිෂ්පාදන වලට අනුවර්තනය වී ඇති අතර ඇගේ ග්‍රන්ථ පිටපත් මිලියන සියයකට වඩා අලෙවි වී තිබේ.එපමණක් නොව ඇගේ ග්‍රන්ථ භාෂා සියයකට වඩා අධික ප්‍රමාණයකට පරිවර්තනය වී තිබෙන්නේ ලොව පුරා අතිමහත් රසික ප්‍රජාවක් ඇය වටා එකතු කරමින්ය.

"Mistress of mystery","මරණයේ ආදිපාදවරිය" යන අන්වර්ථ නාමවලින්ද ඇයව හදුන්වනු ලබන අතර "අභිරහස් කතා කලාවේ රැජිණ" ලෙස ඇයව හැදින්වීමට මූලිකවම හේතු වී ඇත්තේ ඇගේ ග්‍රන්ථ සංකීර්ණ කතා ශෛලියකින් හා කුතුහලය පිරි එමෙන්ම කිසිලෙසකින්වත් අමතක නොවන චරිත සැකසීමේ ඇගේ දක්ෂතාව හේතුවෙනි.

නව පරපුරේ ලේඛකයන් දිරිමත් කරමින් රහස් පරීක්ෂක ග්‍රන්ථ ප්‍රභේදයට අගතා ක්‍රිස්ටිගෙන් ලැබුණු දායකත්වය ලෝක සාහිත්‍යය තුළ සදාකාලික බලපෑමක් ඇතිකෙරිණි.සිය ජීවිතය අවසන් සමය තෙක් ග්‍රන්ථකරණයේ යෙදී වයස අවුරුදු 85දී අගතා ක්‍රිස්ටි මිය ගියේ ඇගේ පෞද්ගලික ජීවිතය පිළිබඳ කුතුහලය දනවන ප්‍රශ්න රැසක් ඉතිරි කරමින් ය.ඇය මිය ගියද ඇගේ ග්‍රන්ථ අදටත් පාඨක ප්‍රජාව නවමු ලොවකට රැගෙන යන සදාකලික සාහිත්‍යංගයන් බවට පත්වී තිබෙන්නේ ඇගේ අපූරු දක්ශතාවයන් තවදුරටත් පසක් කරමිනි.

Leo Madhvi Maheshika

First Year

Faculty of Arts

තෛපෝංගල් උත්සවය


තෛපෝංගල් උත්සවය

ලොව පුරා ජීවත් වන දමිළ ජනතාව ඉතා උත්සවශ්‍රීයෙන් සමරනු ලබන ප්‍රධාන උත්සවයක් ලෙස තෛපොංගල් උත්සවය පෙන්වා දෙන්න පුළුවන්. අලුත් වසරකට ආවඩා ආයුබෝ කියමින් සූර්ය භ්‍රමණයේ ආරම්භය සනිටුහන් කිරීම මේ පෝංගල් උත්සවයේ නිමිත්තයි.ලොව පුරා සිටින දමිළ මෙන්ම දමිළ නොවන ජනතාව ද මේ පෝංගල්  උත්සවය ජනවාරි 15වන දිනට උත්සවශ්‍රීයෙන් සමරයි.

♦️පොංගල් සමරන්නේ මෙහෙමයි....

හින්දු ජනයා මුල්කරගත් තෛපෝංගල් උත්සවය සාම්ප්‍රදායික අස්වනු නෙළීම සංකේතවත් කරයි.දමිළ දින දර්ශනයට අනුව ඔවුන්ගේ දසවන මාසය වන "තායි"මාසයේ පළමු දිනයේදී මේ පෝංගල් උත්සවය සමරයි.සූර්යයා උතුරු දිශාවට ගමන් කිරීම එනම් "උත්තරායනය "සිදුවන්නේ මේ දිනයේ බව ඔවුන්ගේ මතයයි.

දමිළ ජාතිකයින් නව මැටි බදුන්වල පෝංගල් පිසීම සිදු කරයි .සිංහල අපි කිරි උතුරවනවා හා සමානව ඔවුන් පෝංගල්  උතුරවමින් පෝංගල් උතුරා යන විට "පෝංගලෝ පෝංගල්" යනුවෙන් ප්‍රීති ඝෝෂා නගයි.මෙම තයිපෝංගල් උත්සවය "භෝගි පෝංගල්, " "සූර්ය පෝංගල් ","මාට්ටු පෝංගල්" හා "කානුම් පෝංගල් "යනුවෙන් දින කිහිපයක් පුරා සැමරේ.

♦️පෝංගල්වල අරමුණු...

 තෛපෝංගල් උත්සවයේ ප්‍රධාන අරමුණ වනුයේ  නෙළා ගන්නා අලුත් අස්වැන්නෙන් කොටසක් දෙවියන්ට  පිදීමයි.වසරක් පුරා වගා කළ දෙයින් කොටසක් දෙවියන්ට පූජා කිරීමෙන් සෞභාග්‍යය ,සමෘද්ධිමත් බව හා  කෘතගුණත්වය දැක්වීම එයින් අපේක්ෂා කෙරේ.

♦️ප්‍රධාන තැනක් ගන්නා චාරිත්‍ර වාරිත්‍ර...

දමිළ ජනතාව මේ උත්සවය කාලසීමාවේදී අලුත් ඇඳුමින් සැරසී චාරිත්‍ර රාශියක් සිදුකරයි.කෙසෙල්, උක් ගස්  ආදියෙන් මකර තොරණක් සෑදීම, අලංකාර කෝලම් රටාවලින් නිවස ඉදිරිපස සැරසීම, ස්වභාවධර්මයට කෘතගුණ දැක්වීම,ගොවිතැනට උදව් කරන ගවයන්ට කෘතගුණ දැක්වීම, නෑ හිතමිතුරාදීන්ගේ සුව දුක් බැලීමට යාම ආදිය ප්‍රධාන තැනක් ගනියි.

♦️හැඩමවනා කෝලම් රටා...

තෛපෝංගල් උත්සව කාලයේදී කාන්තාවන්ට හිමිවන විශේෂ කාර්යයක් වනුයේ කෝලම්රටාවලින් නිවසේ හැඩ මැවීමයි.මිදුලේ ගොම ගාන ලද බිමක සුදු, රතුපාට යොදා ගනිමින් ධ්‍යාන කුඩු හා විවිධ පාට ගන්වපු පොල් කුඩු වලින් අලංකාරජනක කෝලම් රටා නිර්මාණය කරයි. කෝලම් රටා යනු ,හින්දු සංස්කෘතියේ  සුවිශේෂී ස්ථානයක්  හිමිකර ගන්නා  සංස්කෘතික අංගයකි.

♦️රස ඉතිරෙන පොංගල් කෑම...

මේ උත්සව කාලයට රස මවන කෑම වර්ග රාශියක් දක්නට ලැබේ.  ප්‍රධාන වශයෙන් පෝංගල් බත ,වඩේ, මුරුක්කු ,තෝසෙ, පායාස්මී, උළුඳු වඩේ  වැනි රස කැවිලි මේ කාලයට පෝංගල් කෑම මේසය හැඩගන්වයි.

දෙවියන් පුදනා ,ගොවිතැන වටා ඒකරාශී වූ සංස්කෘතියක් පවතින, සශ්‍රීකත්වය උත්සවශ්‍රීයෙන් සමරන අයුරු පෙන්වා දෙමින් ,සොබා දහම හා ජනතාව අතර පවතින අවියෝජනීය බන්දුතාවය නිරූපිත තෛපෝංගල් උත්සවය ලංකාවාසී ,ලෝකවාසී දමිළ ජනයා ඇතුළු සියලු දෙනාටම සෞභාග්‍ය කැන්දන ප්‍රීතිමත් පොංගල් උත්සවයක් වේවා!!.

Leo Nisansala Mihirani

Second Year

Faculty of Arts


Thai pongal Festival

As a country of diverse ethnic groups, the country is bound to celebrate several festivals. Moreover, among the varying festivals that Sri Lankans celebrate, Thaipongal holds a significant place. Tamils celebrate Thai Pongal as the very first festival of the year. Moreover, the Tamils in India, Sri Lanka, and other parts of the world where Tamil citizens reside celebrate this festival impressively. In addition, South India's multi-day harvest festival takes place in the second week of January.

The celebration of Thai Pongal is visible in the North, East, Central Hill Country and other areas where Hindus live in Sri Lanka. Thai Pongal unites Tamils all across Sri Lanka in a devoted prayer of thanksgiving for a bountiful harvest. The Tamils pay tribute to the Sun God (Surya) during this festival. Moreover, farmers worship the sun on this special day and they enjoy the harvest, the entire year. Even though the Thai Pongal Festival is celebrated grandly including Bhogi Pongal, Surya Pongal, Mattu Pongal and Kanum Pongal in India, which last for four days, in Sri Lanka Thai Pongal Festival is limited to a two-day celebration.

In addition, Tamils celebrate Thai Pongal on the tenth month of the Tamil calendar, known as the 'Thai' month. The only Hindu festival that follows a solar calendar is Thai Pongal, which takes place in mid-January each year. Pongal is a Sanskrit term that means "boiling over." During the Thai Pongal festival, Tamils offer sweet Pongal rice to the Sun God.

        Furthermore, a clay pot is painted and prepared for the vital role it will play in the festivities. Tamils place it on a temporary hearth made of three bricks and place it in the offering area. Also, when the milk in the pot boils over, they add rice, jaggery, raisins, cashew nuts, and mung dhal to make the delectable Pongal and they share it among family and guests.

On this day, Tamils sing Pajans along with morning activities (devotional songs), and the rest of the day is spent in unity with family, colleagues, and friends after visiting the Kovil (Temple) where more prayers of thanksgiving take place.

Tamils enhance the cow's beauty in specific ways, by bathing them and painting their horns in bright colours. During the day, friendly contests between the village cows and young men take place. They tie money to the horns of bulls. The young men chase, catch and tame these fierce bulls and take the money. Tamils believe in bringing man and beast together in a spirit of peace and honour.

On Thai Pongal, Tamils use kolam or rangoli to beautify homes and places of worship, and families participate in Pongal events. Moreover, their rituals and traditions further enhance the delight of this celebration.

Other events include firework shows, traditional songs, and dance. Generally, these get-togethers last well into the night. During Thai Pongal, Sri Lankans can witness particular streets with beautifully decorated homes. Coloured rice flour and other products, while decorations on floors are visible with banana and mango tree leaves.

Leo Hiruni Aththanayaka

First Year

Faculty of Arts


தைப் பொங்கல்

பொங்கல் என்று பொதுவாக அழைக்கப்படும் தைப் பொங்கல் பண்டிகை, உலகெங்கிலுமுள்ள தமிழ் சமூகத்தால் கொண்டாடப்படும் ஒரு பாரம்பரிய அறுவடைத் திருநாள் ஆகும்.  குளிர்கால சங்கிராந்தியின் முடிவையும் அறுவடை பருவத்தின் தொடக்கத்தையும் குறிக்கும் வகையில் இப்பண்டிகையானது  பொதுவாக  தை(ஜனவரி) மாதத்தில் கொண்டாடப்படுகிறது. 2024 ஆம் ஆண்டு தைப்பொங்கல் பண்டிகையானது ஜனவரி 15 ஆம் திகதி கொண்டாடப்படுகிறது. 

தைப்பொங்கல் ஆழமான கலாச்சார மற்றும் மத வேர்களைக் கொண்டுள்ளது. அறுவடைக்கு நன்றி தெரிவிக்கும் மற்றும் விவசாய செழிப்புக்கான ஆசீர்வாதங்களைத் தேடும் சூரியக் கடவுளான சூரியனுக்கு இந்த திருவிழா அர்ப்பணிக்கப்பட்டுள்ளது. "பொங்கல்" என்பது பண்டிகையின் போது தயாரிக்கப்படும் பாரம்பரிய உணவைக் குறிக்கிறது, இது புதிதாக அறுவடை செய்யப்பட்ட அரிசி, வெல்லம் (ஒரு வகை சுத்திகரிக்கப்படாத சர்க்கரை) மற்றும் பாலுடன் சமைக்கப்படும் இனிப்பு அரிசி புட்டு ஆகும். 

 சடங்குகள் மற்றும் மரபுகள்

  1.  போகி பொங்கல் : பழைய மற்றும் பயன்படுத்தப்படாத பொருட்களை அப்புறப்படுத்தும் சடங்குக்காக அர்ப்பணிக்கப்பட்ட போகி பொங்கலுடன் திருவிழா தொடங்குகிறது. மக்கள் தங்கள் வீடுகளைச் சுத்தம் செய்து, பழமை அழிந்து புதியன வருவதைக் குறிக்கும் வகையில் நெருப்பு மூட்டுகிறார்கள். 
  2.  தைப் பொங்கல் : திருவிழாவின் முக்கிய நாளான தைப் பொங்கல், பொங்கல் உணவு சமைப்பதன் மூலம் குறிக்கப்படுகிறது. பாரம்பரிய களிமண் பானைகளில் சிறப்பு உணவைத் தயாரிக்க குடும்பங்கள் கூடி, முதல் அறுவடையை சூரிய கடவுளுக்கு வழங்குகிறார்கள். பானை நிரம்பி வழிவது செழிப்பு மற்றும் மிகுதியைக் குறிக்கிறது.
  3.  மாட்டுப் பொங்கல் : மூன்றாம் நாளான மாட்டுப் பொங்கல், விவசாயத்தில் பங்காற்றிய கால்நடைகளுக்கு மரியாதை செய்யப்படுகிறது. நன்றி தெரிவிக்கும் விதமாக கால்நடைகளைக் குளிப்பாட்டி, அலங்கரித்து, தெருக்களில் ஊர்வலம் நடத்துகின்றனர். 
  4.  காணும் பொங்கல் : இறுதி நாளான காணும் பொங்கல் குடும்ப உல்லாசப் பயணங்கள் மற்றும் பிக்னிக்களுக்கான நாளாகும். உறவினர்களும் நண்பர்களும் ஒன்று கூடி அறுவடையின் மகிழ்ச்சியைப் பகிர்ந்து கொள்ளும் நேரம் இது. 

தைப் பொங்கலானது தமிழ் நாட்டில் வேர்களைக் கொண்டிருந்தாலும், அது உலகத் தமிழர்களால் கொண்டாடப்படுகிறது. கணிசமான தமிழ் புலம்பெயர்ந்த நாடுகளில், கலாச்சார மரபுகள் மற்றும் சடங்குகளைப் பேணுவதற்கு, திருவிழாவைக் கடைப்பிடிக்க சமூகங்கள் ஒன்று கூடுகின்றன. சிறப்பு பிரார்த்தனைகள் மற்றும் நிகழ்வுகளை நடத்துவதில், சமூகம் மற்றும் கலாச்சார அடையாளத்தை வளர்ப்பதில் கோயில்கள் முக்கிய பங்கு வகிக்கின்றன.  பாரம்பரிய பொங்கல் உணவைத் தவிர, பண்டிகையின் போது பல்வேறு இனிப்புகளும் தயாரிக்கப்படுகின்றன. கரும்பு, எள்ளுருண்டை, தேங்காய் சாதம் போன்ற சிறப்பு உணவுகள் பண்டிகையின் சுவையைக் கூட்டுகின்றன. 

தை பொங்கல் ஒரு துடிப்பான கொண்டாட்டமாகும், இது விவசாய வளத்தைக் குறிப்பது மட்டுமல்லாமல், குடும்பம், சமூகம் மற்றும் நன்றியுணர்வின் முக்கியத்துவத்தை வலியுறுத்துகிறது. இயற்கையின் அருட்கொடைகளுக்கு மக்கள் பாராட்டு தெரிவிக்கும் காலம் இது.  2024  தைப்பொங்கல் பண்டிகையானது நமது உலகளாவிய சமூகத்திற்கு பன்முகத்தன்மையையும் வண்ணத்தையும் சேர்க்கும் வளமான கலாச்சார நாடாவை நினைவூட்டுகிறது. 

அந்த வகையில் இன்று தைப்பொங்கல் பண்டிகையைக் கொண்டாடும் உலக வாழ் தமிழ் மக்கள் அனைவருக்கும் எமது லியோ கிளப் சார்பாக தைப்பொங்கல் வாழ்த்துக்களை தெரிவித்துக் கொள்கிறோம்.

Leo Rusdha Nisthar

Second Year 

Faculty of Arts

වප් පුන් පොහෝ දිනය

  වප් පුන් පොහෝ දිනය අසිරිමත් බෞද්ධාගමික සිදුවීම් රැසක් සිදුවුනු වැදගත් පොහෝ දිනයකි. මහා පවාරණය, දේවාවරෝහණය, සාරිපුත්ත තෙරණුවෝ ප්‍රඥාවෙන් අග...